CHEVROLET

A márka története

A Chevrolet márkát Louis Chevrolet és William C. Durant alapította az 1900-as évek első évtiezede legvégén, és noha ekkor még inkább jövője, mint múltja volt az autózásnak, a névadó máris ismert mérnök és versenyző volt. 1911-ben már azzal a nem titkolt céllal építették meg első prototípusaikat, hogy a Ford T-Modellekhez hasonló sikereket érjenek el. A Chevrolet egyébként ma is az ősi koncepciót képviseli, azaz tradicionálisan olcsó, kiváló ár-érték arányú, gyakorlatilag minden réteg számára elérhető modelleket gyártanak. Az alapítástól alig telt el egy esztendő, amikor olyan ötszemélyes autót mutattak be - a Super Sixet -, amelynek 4,9 literes, hathengeres motorjával 65 mérföldes (kb. 104 km/órás) végsebességet értek el. Újabb egy év múlva jelent meg a híres „bowtie” logó, amelyet ma legtöbbször csokornyakkendőként azonosítanak. Nem éppen úri tradícióra utaló legenda szerint, Durant egy francia hotel tapétáján figyelt fel egy, a mai emblémához nagyon hasonló alakzatra, de az sem kizárt, hogy a svájci születési Louis Chevrolet tiszteletére a svájci zászlón látható keresztből formázták. 1916-ban a márka részvények eladásából finanszírozta, hogy több mint ötven százalékos részesedést szerzett a General Motorban, amelyben hamarosan (az egyszer már elbocsájtott) Durant lett az elnök. A Chevrolet ekkor önálló divízióként lépett be a vállalatba.
Nagyot ugorva az időben, 1953-ban jött a merész gondolat, amikor piacra dobták az egyedülálló műanyag karosszériás Corvette-et, amelyben eleinte teherautókban használt motor dolgozott. 1955-ben mutatták be a híres 265 cui-s (4,4 kb. literes) V8-as motort, ezt háromféle kivitelben kínáltak, és az erőforrás hamar népszerűvé vált az autóátépítő hot rodderek körében is. A Chevrolet komoly befolyással volt az amerikai autópiacra, 1963-ban tíz autóból egy biztosan Chevrolet-kereszttel rótta az utakat. 1958-tól a luxus Impalák öregbítették a gyár hírnevét, az 1960-as évek különcsége a farmotoros Corvair, és kihahagyhatatlan a felsorolásból az 1967-es születésű Camaro. New York nem lenne az igazi taxi és rendőrautó Caprice nélkül, és 2008-ban, a General Motors századik születésnapján mutatkozott be a várva várt, alapvetően elektromos üzemmódra tervezett Volt, amely már a közeljövőt vázolja. A Chevrolet jelentős múlttal rendelkezik Európában is, 1924 és 1965 között közel 250 ezer gépjármű készült az európai gyárakban - Koppenhágában, Stockholmban, Antwerpenben, Beilben, Varsóban és Berlinben –, kifejezetten a térség vevői számára. 2005 óta a dél-koreai Daewoo modelljei (Spark, Aveo, Lacetti, Tacoma, Epica, Captiva) Chevrolet név alatt kerülnek Európában forgalomba.
NévCHEVROLET
CsoportGeneral Motors
Alapítás Éve1911
CégnévChevrolet
SzékhelyDetroit, Michigan, USA
Első autóClassic Six
JelmondatChevrolet