VOLVO C30
(2006 - 2013)
PozitÃv
Egyéni, fiatalos forma, igényes anyagokból jól összeépÃtett belsÅ‘ tér, kényelmes ülések, jó zajszigetelés, gazdag felszereltség, sportos futómű, élvezetes vezethetÅ‘ség.
NegatÃv
Hátul szűkös láb- és fejtér, apró csomagtartó, magas vételár, csak négyszemélyes, lassú automata váltó.
Méret, kényelem, kidolgozás
A műszerfal megegyezik az S40/V50-ével, ami nem baj, mert a formája és anyaghasználata is jó. Sok a csupasz felület, de minden pihe-puha műanyagból van. Inkább szép, mint praktikus a "lebegÅ‘" középkonzol, ami mögött használhatatlan a rekesz, a rajta lévÅ‘ gombok pedig túl aprók. Az ülések és a kormány tág határok között állÃthatók, és szerencsére az A-oszlopok sem takarnak ki sokat. Örömteli, hogy magyarul közli az információkat az autó. Az autót a Volvo a fiataloknak szánja, ezért kár csodálkozni azon, hogy milyen apró (233 literes) a csomagtartója. Mivel a fedél maga az üveg, a rakodónyÃlás elég szűk, nagy tárgyak nem férnek be rajta. Feláras a kalaptartó, ami egy vicc. Hátra nehézkes beszállni, és a fej- illetve a lábtér sem túl tágas. Kiszállásnál ügyelni kell az elsÅ‘ biztonsági övre, mert könnyű átesni rajta. Elöl egyenértékű az S40/V50 sorozattal a kényelme, tehát jó.
Különleges felszereltség
Prémium minÅ‘ségű anyagok és összeszerelés, ahogy egy Volvótól elvárható. Könnyű egyedivé varázsolni: 16-féle kárpitozás és külsÅ‘ szÃn választható, de a dÃszbetétek is sokfélék lehetnek. Gazdag a szériafelszereltség, elektromos ablakok, tükrök, és klÃmaberendezés is alapáron jár. EttÅ‘l függetlenül még rengeteg extrára el lehet költeni a pénzt, bÅ‘rkormány és váltó, valamint automatikus légkondi csak a második, Kinetic szinttÅ‘l jár.
Ajánlott motor
Az 1,6-os 100 lóerÅ‘s alapmotor is elegendÅ‘ a mindennapokra, bár csak nagyon pörgetve nevezhetÅ‘ dinamikusnak. Nyugodtabb autózást biztosÃt a 125 lóerÅ‘s 1,8-as és a 136 lóerÅ‘s kétliteres. ErÅ‘s és nyomatékos a jó öreg 170 lóerÅ‘s 2,4-es öthengeres, amely turbóval már 230 lóerÅ‘s (T5), Ãgy valódi sportkocsivá varázsolja a C30-at -kár, hogy szép hangja alig hallható belül. Talán a legjobb választás a Peugeot-féle 109 lóerÅ‘s 1,6-os dÃzel, amihez 2009-tÅ‘l start-stop rendszert is kÃnálnak. A kétliteres, szintén francia dÃzelhez viszont remek dupla kuplungos automata váltó kérhetÅ‘. Fölényes menetteljesÃtményeket biztosÃt a 2,4-es 180 lóerÅ‘s D5 dÃzel, de drága.
Fenntartási költség
Mivel a bevált Focus technikát használja, nem kell tartani komoly meghibásodástól, de még a legidÅ‘sebb példányok is csak 2007-esek, ezért nincs sok tapasztalat. A kötelezÅ‘ szerviz és a biztosÃtás drágább lesz, mint egy nem prémiumautóhoz.
Biztonság
A Volvo nem kötött kompromisszumokat a C30 biztonságát illetÅ‘en. Szinte minden széria a menetstabilizáló rendszertÅ‘l az ostorcsapásos sérülésektÅ‘l védÅ‘ fejtámlákon át a függönylégzsákokig. Feláras az ISOFIX-gyerekülés rögzÃtés és az utasoldali légzsák kikapcsolhatósága. Csak a térdlégzsák hiányzik a listáról. Kiválóan vizsgázott az EuroNCAP töréstesztjén, de a gyalogosvédelmén lenne még mit javÃtani.