VOLVO S40
(2004 - 2012)
PozitÃv
StÃlusos, jól fogja az utat, nagyon biztonságos, egész élvezetes, minÅ‘ségi, egyedi beltérrel.
NegatÃv
Sem a hátsó ülések helykÃnálata, sem a csomagtartó befogadóképessége nem tartozik az élmezÅ‘nybe.
Méret, kényelem, kidolgozás
Ha csak a helykÃnálatot nézzük, akkor a második Ford Focus alapjaira épülÅ‘ második S40-es alig kapná meg a három csillagot, de a stÃlusos, kifinomult és egyedi belsÅ‘, az igaz, nem túl praktikus, de szépséges lebegÅ‘ középkonzollal és persze hogy hamisÃtatlan skandináv hangulatával megérdemli a négyet is. Jóllehet a biztos úttartást feszes rugózással éri el, Ãgy az nem mindenki szájÃze szerint való, a szűkös hátsó fejtér, a nem túl nagy nyÃlású, és nem is valami tágas csomagtér miatt mondjuk taxinak alkalmatlan, de azért búslakodásra semmi ok, a kis Volvo egész életrevaló.
Különleges felszereltség
Még a belépőmodellek is szépen felszereltek, kötelező kényelmi és főleg biztonsági kérdésekben abszolút naprakészek. Amúgy meg magasabb felszereltségi szinteket választva kisméretű luxusautót faraghatunk az S40-esből.
Ajánlott motor
A Ford féle benzines sornégyek teljesen okésak, de a motorizáltságba a Volvo morgó öthengeresei visznek némi stÃlust, turbósként meg aztán lendületet dögivel. DÃzeléknél szintúgy: a PSA konszerntÅ‘l beérkezÅ‘ 1.6 és 2.0, szépen húznak, takarékosak is, de a házon belüli fejlesztés 2.4-es az igazi.
Fenntartási költség
A különféle, vásárlói elégedettséget vizsgáló felmérések alapján az S40-es egy szerethetÅ‘ és fÅ‘leg megbÃzható modellnek bizonyul, fÅ‘leg a Volvo féle öthengeresekkel. A gond csak az, hogy bár fÅ‘bb szerkezeti elemeiben Ford Focus, a Volvo mégis úgy érzi, neki mindenképpen prémium árfekvésbe kell kitolnia a szervizköltségeket, igaz, különféle pénzügyi konstrukciókkal ez némileg tehermentesÃthetÅ‘.
Biztonság
Egy Volvótól nem is várunk mást, az öt csillag szinte a minimum, fÅ‘leg, hogy a Volvo sokáig mondogatta, hogy bár jó dolog, de nem szentÃrás az Euro NCAP, és legalább olyan fontos a valós balesetekbÅ‘l évtizedek alatt begyűjtött saját információs adatbázis és cégen belül felhalmozott tudás. De végül beadta a derekát, mondván, ha a népeknek ötcsillagos NCAP kell, akkor megkapják.