VOLVO S60

(2000 - 2009)

Pozitív


Kényelmes, ergonomikus, letisztult beltér, magas fokú biztonság, erős motorok, jó kidolgozás.

Negatív


Nem mindig a helyzet magaslatán álló rugózás, kissé tompa kormányzás, hajtási befolyások, hátul szűkös fej- és lábtér.

Méret, kényelem, kidolgozás

Egészen 2010-ig ez volt a Volvo legrégebbi modellje a palettán, és ez bizonyos részletein nagyon látszott. Az amúgy sallangmentes, hangulatos utastérben kissé túlzónak hat a sok kemény műanyag használata, cserébe viszont legalább a beltéri elemek tartósak. A fotelok hosszú ott-tartózkodásra tervezettek, egyedül a hátsó fej- és lábtér szűkösebb az átlagnál. Unalomig elcsépelt már a skandinávozás és az IKEA hasonlat Volvók kapcsán, de attól még tény hogy használati tárgyként kitűnően megállja a helyét az S60-as is. Sok apró, odafigyelésről tanúskodó részlet, és egy eltalált alapkoncepció egy tisztességes, hagyományos, lendületes hangulatú és kinézetű limuzinná teszi, amelynél széria a támladöntéses csomagtérbővítés például.

Különleges felszereltség

A Volvo az S60-as megjelenésekor már egy ideje erősen a prémium felé kacsingatott, így természetes, hogy a kötelező jelegű kényelmi és főleg biztonsági összetevők mind bekerültek már szériában a nagyrészt az S80-as szerkezeti elemeire és fődarabjaira épülő modellbe.

Ajánlott motor

Kellemes a szívó 2.4-es öthengeres, 140 vagy 170 lóerővel. Fogyasztásban, menésben szinte ugyanezt tudja a turbós, szintén öthengeres kétliteres, fölényesek a 2.4/2.5-ös nagyturbósok, de itt már túlságosan sok lehet az erő az első keréknek. A dízel öthengeres bármilyen formájában ajánlható, mert erős, egész takarékos és szépen is szól.

Fenntartási költség

Nem egy rossz konstrukció, még ha nem is közmondásosan elnyűhetetlen, mint a régi 244-esek. Néhány típushiba és érzékeny pont: turbók, futómű, légtömegmérők, dízelnél befecskendezőrendszer. Ezek kiemelt figyelmet kívánnak. Könnyen találni független, szakértő szervizt, de az alkatrészárak nem számítanak olcsónak, sőt. Dízel vagy szívó soröt könnyít a terheken.

Biztonság

Ha valahol, hát a Volvónál mélyen a márkaidentitás epromjába beleégetett a nagybetűs biztonság. Az egy dolog, hogy az NCAP sztenderdek szerint négy csillag jött ki a 2001-es törésteszten, ennél ugyanis sokkal megnyugtatóbb, hogy a Volvo saját, valós balesetek elemzéséből nyert szaktudása és belső normája szerint az S60 egy nagyon biztonságos autó.

Típustörténet

Nagy fronthajtású Volvo bemutatása: 850. Öthengeres motorok: 2,5/140 vagy 170 LE.

Modellfrissítés, új típusnevek: S70 négyajtós, V70 kombi.

S80 bemutatása

S60 bevezetése. Motorok: 2,0/180 LE; 2,3/250 LE; 2,4/140, 170 vagy 200 LE; 2,5/210 LE; Modellváltás a kombinál.

A 2,4-es turbo összkerékhajtással is kapható. Dízel motor: 2,4/163 LE;

A dízel 130 Lóerővel is kapható.

Új felszereltségi szintek, új motorváltozatok: 2,4/260 LE;

A dízel 185 Lóerővel is kapható.

Bemutatkozik a második generációs, vadonatúj S60.