Ezeket az autókat veheted 1,5 milliós állami támogatással

Új autó állami támogatással? Ez most nem vicc!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ismét elstartolt a villanyautók állami ártámogatása. Nem kevesebb, mint 3 milliárd forint áll rendelkezésre, azaz újabb 2000 autóra igényelhető a 1,5 millió forintos dotáció.


Miként arról beszámoltunk, a 2016 októberétől indult első villanyautó-támogatási kampányban 1200 pályázattal 1600 villanyautó részleges finanszírozására jelentkeztek honfitársaink. Most, az e héten ismét elindított pályázat által újabb 3 milliárd forintos keret áll rendelkezésre, az autó bruttó vételárának 21 százalékára igényelhető - 1,5 millió forintban maximalizált - támogatás. A támogatható gépjárművek maximalizált vételára a korábbi bruttó 15 millió forintról 20 millió forintra nőtt, így már drágább villanyautókhoz is kérhető támogatás. További jelentős és nem épp az eladásokat serkentő vagy gyorsító változás, hogy a támogatott személy- vagy legfeljebb 3,5 tonnás haszongépjárművek csak a támogatói okirat hatályba lépése után szerezhetők be, a kereskedők viszont előleget kérhetnek. A pályázat benyújtásához a palyazat.e-mobi.hu oldal áll rendelkezésre.
Hirdetés

Hiába persze a 1,5 millió forintos támogatás, az új villanyautó a dotációval is drágább lesz, mint a használt, ám a köztük lévő árkülönbség mindenképp csökken, így az új villanyautók felára is apad. De mégis milyen villanyautókat, milyen áron vehetünk most? Összegyűjtöttük, s ár szerint növekvő sorrendben mutatjuk őket. A piac legolcsóbb villanyautója a smart EQ fortwo, ami ugyebár csupán kétüléses, de mindössze 2,7 méteres hosszúságával és 160 kilométeres hatótávjával a létező legjobb városi autó. Igaz, legalább ennyire jó ajánlat a 3,5 méter hosszú, már négyüléses, 155 kilométeres hatótávot ígérő smart EQ forfour, ami alig több mint 200 ezer forintos felárt jelent. Van kabrió, azaz a smart nyelvén cabrio fortwo is, ám a vászontetős kialakításért már több mint 1 millió forint extra fizetendő.
Az állami támogatással - jelenleg - megvásárolható villanyautók
Teljesítmény [kw/LE)Nyomaték [Nm]Akkumulátor maximális kapacitása [kWh]Hatótáv [km]Alapár [Ft]Kedvezményes ár (bruttó) [Ft]
smart EQ fortwo60/8216017,61607 045 9605 545 960
smart EQ forfour60/8216017,61557 258 0505 758 050
smart EQ fortwo cabrio60/8216017,61608 149 5906 649 590
Volkswagen e-up!60/8221018,71508 766 8107 266 810
Citroën C-Zero49/66180161509 200 0007 700 000
Peugeot iOn49/66180161509 200 0007 700 000
Mitsubishi i-MiEV49/66196161669 590 0008 090 000
Hyundai Ioniq Electric88/1202952828010 599 0008 499 000*
Renault Zoe Z.E. R90 (Life)65/88220-250463179 999 0008 499 000
Renault Zoe Z.E. R110 (Intens)88/10930010 599 0009 099 000
Renault Zoe Z.E. Q90 (Life)65/8830010 599 0009 099 000
Hyundai Kona Electric 39 kWh100/13639539,231210 899 0009 399 000
Nissan Leaf 40 kWh110/1503204027011 130 0009 630 000
Nissan e-NV200 Evalia80/1092544020011 493 5009 993 500
Nissan e-NV200 furgon12 350 00010 850 000
Volkswagen e-Golf100/13629035,830012 358 37010 858 370
Hyundai Kona Electric 64 kWh150/2043956448213 399 00010 999 000
BMW i3 94 Ah125/17025027,230012 853 00011 353 000
*az állami támogatáson túl 600 000 forintos kedvezmény a készleten lévő autókra
Mivel a legtöbb márka még nem kezdte el villanyautóinak akciózását, hogy az állami támogatást megfejelve még jobb áron kellethessék magukat, ma egy Volkswagen e-up! több mint 1 millió forinttal drágább az árlista szerint, mint egy évvel ezelőtt, de természetesen a villanyautóknál is fontos tudni, hogy egyedi ár, flottakedvezmény, miegyéb a legtöbb esetben létezhet. Az autómegosztók (GreenGo és MOL Limo) által a legtöbbek számára elérhető VW e-up! a smartok után mindenesetre a legolcsóbb villanyautó, pedig sokkalta komolyabb gépről van szó, mint a Citroën/Mitusbishi/Peugeot villanyautó-trió tagjai.
Van persze olyan márka, amelyik árlistáján is hirdeti, hogy az állami támogatáson túl is ad kedvezményt, a Hyundai 600 ezer forinttal toldja meg az Ioniq Electric modellt készletről vásárlók számára az állami bónuszt, így az áramvonalas karosszériájú és aszkéta Ioniq 8,5 millió forinttól hazavihető. Épp annyitól, amennyitől megvehető a Renault Zoe is. Hatótávban utóbbi a jobb, ám az Ioniq tágasabb és komolyabb autó, a Zoe óriási előnye persze, hogy a leggyakoribbnak számító AC töltőkről 22 kW-tal táplálható, míg az Ioniq onnan csupán 6,6 kW-tal, igaz, utóbbi tud 50 kW-os DC villámtöltést is fogadni. Zoéból már van növelt teljesítményű, 88 kW-os verzió is, a vele azonos árral, de annyiért szerényebb ellátmánnyal kapható Q90-es pedig 43 kW-os AC töltést fogad, amivel jelenleg egyedülálló a piacon.
A Zoe után következik a villanyautó-piac új sztárja, a Hyundai Kona Electric, ami az első elektromos kompakt SUV-ként hirdeti magát, s hasonlóan állakat ejtő, mint az állami támogatásba még a bővített kerettel sem férő Jaguar I-Pace vagy akár a Tesla Model X. Már az "alapváltozata" is nagyon jó ajánlat, hiszen 39 kWh-ás akkumulátorával nagyobb hatótávot ígér, mint a Nissan Leaf jelenleg kapható 40 kWh-ás verziója, nem mellesleg pedig olcsóbb is annál, igaz, érezhetően kisebb is. A Nissan villanyautói nem olcsók, de jól felszereltek, s fontos megjegyezni, hogy már az E-NV200-asok is 40 kWh-ás akkumulátort kapnak, így már WLTP szabvány szerint is 200 km a hatótávjuk.
A három legdrágább jelenleg itthon kapható villanyautó az alapból jól felszerelt Volkswagen e-Golf és a szintén kistafírungozott Hyundai Kona teljesítményével és akkumulátor-kapacitásával is növelt verziója, ami egészen elképesztő, 64 kWh-ás akkut és 204 lóerőt ad, valamint 482 kilométeres hatótávot ígér. Ez 11 millió forinttért vihető haza csúcsfelszerelten. Az árlista csúcsán a már csakis 94 Ah-s, azaz 27,2 kWh-ás akkumulátorral kapható BMW i3 áll. Jól látható, nem csak az állam, a gyártók is hozzájárulnak ahhoz, hogy mind több elektromos autó legyen hazánkban, hiszen az ajánlatok egyre jobbak, s a villanyautók köre egyre csak bővül. Jövő év elején érkezik például a Kia Niro elektromos verziója vagy a Mercedes-Benz EQC is, igaz, utóbbi kapcsán kérdéses, hogy be fog-e férni a 20 millió forintos támogatási küszöb alá. Aki pedig a másik végéről fogná meg az elektromos autózást, s olcsóbban venne, a Használtautón 2,5 millió forinttól találhat modern villanyautót, nemrégiben azokról is írtunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.10.30. at 19:10
    Permalink

    Egy benzin vagy diesel VW Golf értékvesztése az első 3 évben 30-35%. Egy villany Golfé 50%. Ezért az amortizáció-beli különbségért nem biztos, hogy kompenzál az a másfél millió forint, s az akkumulátorok elhasználódása sem biztos, hogy olyan mértékű egy használt elektromos autóban, hogy megérje újban gondolkozni.

    • 2018.10.31. at 09:27
      Permalink

      Még a 3 éves villany Golf is 6 millió felett kapható, pedig abban még a kisebb akku és gyengébb motor van. Álmodtad azt az 50%-os értékvesztést egy év alatt.

      • 2018.11.03. at 22:44
        Permalink

        Úgy-úgy, a 2015-ös évjáratú e-Golfok 6-6.5 M között vannak az új áruk pedig 11-13 M között volt, az matematikusok között is bizony 50% a 3 év alatt. Senki nem beszélt 1 éves értékvesztésről, de tiszteletem jeléül a funkcionális analfabétákat segítő szervezet javára fogom utalni adóm 1%-át.

Vélemény, hozzászólás?