Folytatódik a Ford haszonjármű offenzívája

Innovatív megoldásokkal erősít a Ford a haszonjárművek piacán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Magasan az élen áll a Ford a kishaszonjárművek hazai eladási listáján. Az előkelő pozíció megtartásának érdekében új szervizszolgáltatásokkal is bővíti kínálatát a kékoválos márka.


Haszongépjárműveit egy roadshow keretein belül népszerűsíti a Ford, amelyből idén összesen hetet rendeznek. Az eladási számok láttán persze mondhatnánk, hogy minek népszerűsíteni az eleve nagyon kedvelt Ford haszonjárműveket, ám a kékoválos márka nem szeretne a jövőben sem lemaradni, ezért óriási erőfeszítéseket tesz, hogy a vásárlói elégedettségét kivívja, illetve, hogy továbbra is a legnagyobb szeletet hasíthassa ki a haszonjármű-piac tortájából. A nehézteherautók területén egyelőre egy külön importőr forgalmazza a Ford Trucks termékeit, viszont a kishaszonjárművek a Ford hazai importőrének szárnyai alatt kelnek el. Márpedig ez egy egészen nagy piac, hiszen az újautó-eladások 15 százalékát ezek a tehergépek teszik ki.
Az elégedettséghez az egyik első lépés, hogy a vásárló mindenképp megtalálja a kedvére való járművet. Nos, ez a Ford palettáján nem nehéz feladat, ugyanis rendkívül szerteágazó a kínálat. A Fiestától kezdve a legnagyobb Transitokig áru-, vagy személyszállításra is alkalmas modellek szerteágazó „erdeje” fogadja az érdeklődőket. A Fiesta Van mondjuk csak 2019-ben érkezik meg a kereskedésekbe, ám a Transit Courier, a Transit Connect, a Transit Custom és a Transit is elérhető, ráadásul többféle fülkével és hosszúsággal, valamint hajtásmóddal. A személyszállító változatokat Tourneo néven kell keresni, amelyek gazdagon felszerelhetők és a Ford egyre inkább arra törekszik, hogy luxusautós irányba terelje ezeket a „kisbuszokat”.

Viszont az egyik legjobban várt modelljük a Transit Custom plug-in hibrid változata, amely a városi áruterítésben óriási megtakarítást hozhat a vállalkozások számára. Az előzetes várakozások alapján 500 kilométert képes majd megtenni az egyliteres EcoBoost benzinmotor és egy villanymotor házasításából létrejött erőforrással. A sűrű megállásokkal tarkított üzemben nem kérdés, hogy jóval előnyösebb lesz ilyet választani, mint dízelt.

Természetesen a Fordnál is mindent megtesznek a mérnökök, hogy a lehető leghosszabb élettartamú és tiszta üzemű gázolajos motorokat tervezzenek, ám ennek a motorfajtának a képességeit a hosszútávú fuvarozásban lehet igazán jól kihasználni.

Viszont a sok megállás és alapjárati használat gyilkolja a részecskeszűrőt és megnöveli az AdBlue fogyasztást. A 2019-ben érkező hibrid változat ugyanúgy kétféle tetőmagassággal és kétféle tengelytávolsággal, 2,6-tól 3,4 tonnáig terjedő össztömeggel és akár 1450 kilogrammos hasznos teherbírással érkezik, mint a jelenlegi változat, emellett pedig még a dobozos, a kombi és a duplakabinos karosszériaváltozatok közül is választhatnak az ügyfelek.
Hirdetés

Fontos ugyanakkor, hogy a teherautók szervizben töltött idejét is csökkentsék. Sajnos az új környezetvédelmi norma, az Euro 6d bevezetésével sűrűbben kell olajcserére vinni a dízelmotoros haszonjárműveket (lényegében a gyakoribb részecskeszűrő regeneráció miatt), márpedig a vállalkozások életében kidobott pénz az idő, amíg a jármű a márkaszervizben áll. Ennek az időnek a csökkentésére új szolgáltatásokat vezet be a Ford.

Lehetőség nyílik ugyanis szűrő nélküli cserére, amennyiben a tervezettnél korábban kell olajat cserélni, ami lerövidíti a művelet hosszát.

Az Expressz szerviz bevezetésével egy autón akár két szerelő is dolgozhat, ami szintén ahhoz vezet, hogy gyorsabban visszakapja járművét a tulaj. Itt kitértek a jól képzett munkaerő fontosságára is. A munkaerőhiány már ezen a téren is érezteti a hatását, a Ford azonban előre menekül és segít az oktatásban. Hat autót ajándékozott különböző iskoláknak és jelenleg kilenc intézménnyel áll partneri kapcsolatban, ahol a jövő autószerelőit képzik.
Azonban nem értünk még a szervizszolgáltatások végére. A garanciával már nem rendelkező autókat is kedvező feltételekkel várja a Ford Quick Lane hálózat (egyre több helyen), illetve hamarosan működőképessé válik a Ford Telematics, amely valós idejű kapcsolatot teremt az autó és a szerviz között. Nagyon fontos újdonság még a „Video Check”! Valószínűleg sokak vágya teljesül azzal, hogy betekintést nyernek a szervizfolyamatba, ugyanis a Ford vállalja, hogy videót készít, amelyben megmutatja az autón elvégzett munkát a tulajdonosoknak.

Természetesen ezek a szolgáltatások mindegyik Transit Centrumban elérhetők, ezekből pedig jelenleg 24 található az országban, azonban a jövőben bővíteni szeretnék ezeknek a szervizpontoknak a számát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?