JAGUAR F-PACE

(2016 - )

Pozitív


Tágas, kényelmes utastér, magas minőségű bőr, jellemzően jó anyagok, nyomatékos dízelmotorok, bivalyerős kompresszoros benzinmotor, határozott futómű, csendes futás, minőségi hifi, a legújabb vezetéstámogató rendszerek

Negatív


Kivitelezésbeli problémák, dübögő karosszéria, logikátlan megoldások, magas fogyasztású benzines, messziről jól látható árcédula

Méret, kényelem, kidolgozás

Hatalmas, így hely bent is van rengeteg, bár magasra kell lépni beszálláskor. Az anyagok, főleg a feláras Windsor bőrhuzat remek, a varrásokkal van több helyen probléma illetve a logikátlanul elhelyezett ablakemelő kapcsolóival, valamint a feláras teljes értékű pótkerék csomagtérbeli púpjával.

Különleges felszereltség

Távirányító gyanánt okoskarkötőt is kaphatunk a Jaguartől, hogy sportoláshoz, úszáshoz magunkkal vihessük a Jaguar kulcsát. Emellett 12,3 colos virtuális műszeregységet is kaphatunk, amire a navigációt teljes egészében kitehetjük magunk elé.

Ajánlott motor

Ha nem számít a pénz és hogy 15 liter fölött fogyaszt, akkor mindenképp a kompresszoros, 340 lóerős V6-os benziest ajánlanánk, persze csak ha fontos az erő és a szép hang. A négyhengeres kétliteres, 180 lóerős dízel is kellő dinamikával mozgatja az F-Pace-t, fogyasztása is kedvező.

Biztonság

Biztonsági rendszerei korszerűek, radaros tempomat, sávelhagyás figyelő, tolatóradar és kamera, valamint 360 fokos kamerarendszer és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is vigyáz ránk.

Típustörténet

2016-ban kaptuk meg a végleges Jaguar F-Pace-t, a tanulmányautótól nem túl sok különbséggel. Formatervét Ian Callum ügyesen összehozta és beillesztette a böszme SUV-t az elegáns Jaguar palettába. Házon belüli konkurense a Land Rover Velar érkezéséig nem volt, az Evoque és a Range Rover Sport között helyezkedik el. Alumínium karosszériája több mint 4,7 méter hosszú, széltében néhány milliméterrel meglépi a két métert. V6-os dízel és kompresszoros, 340 lóerős benzinmotorral is elérhet. Utóbbit szép hangja miatt érdemes választani, fogyasztása viszont igen magas. A palettán van még négyhengeres, már a Jaguar - Land Rover saját fejlesztésű Ingenium dízele is, a 180 lóerős egység éppen jól mozgatja a közel két tonnás menetkész tömeget. Minőségben nincs nagy probléma, a kivitelezés hagy kívánnivalót maga után, de vezetni jó és kényelmes az F-Pace, Vezetéstámogató rendszereinek java a legújabb elvárásoknak megfelelő.