MERCEDES-BENZ E-OSZTÁLY

(1984 - 1996)

Pozitív


Tágas, kényelmes, ergonomikus beltér, még mai mércével is, nagy csomagtartó, strapabíró beltéri és mechanikai elemek, kényelmes rugózás, biztos útfogás, remek automaták, a megkímélt darabok ára már nem nagyon csökken.

Negatív


Már eléggé kiöregedett sorozat, sok a széthajtott/kókányolt/elhanyagolt példány, kelletlen, karcos kéziváltó.

Méret, kényelem, kidolgozás

Hiába a nyolcvanas évek szülötte, semmi oka a szégyenkezésre a W124-es belterének. Annyira átgondolt, amennyire egy ízig-vérig sváb terméktől telik, és annyira strapabíró, hogy a kilométeróra álláson észrevétlenül tekerhetnek vissza súlyos százezreket. Rettentő tág határok közt állítható első ülések, kényelmes, hátsó helykínálat. Ebből a szempontból még a kupé és a kabrió is vállalható. Magától értetődően a hatalmasra bővíthető rakterű kombi viszi a prímet ebben a tekintetben, a limuzinnál nem nagyon volt divat akkoriban a dönthető háttámla, maximum sízsákig jutottak, de legalább a csomagtér szép nagyra sikeredett. Az együttélés amúgy tipikus, klasszikus Mercis: lábtiprós rögzítőfék, funkciókkal zsúfolt magányos bal oldali bajuszkapcsoló, nagy, tekerős világításkapcsoló, és a jellegzetes kulisszás, kényelmes automata.

Különleges felszereltség

A nyolcvanas években igen szűkmarkúan mérték a felszereltséget a svábok, ellenben az extralista Háború és béke hosszúságú volt. A már E-osztályra átkeresztelt, sorozat végi típusok sokkal jobban eleresztettek. Régi Merciről beszélünk, így minden extrának külön fétise és rajongótábora van.

Ajánlott motor

A bő tíz év gyártás alatt számtalan aggregát telesített a W124-es motorteréban. Benzineseknél a legfőbb szabály, hogy lehetőleg dupla vezérműláncos (Duplex) sornégyest vegyünk, a nagy sorhatok amúgy is ezt kapták azok közül a kései 280-as a legjobb, koraiak közül pedig a szétgyötörhetetlen 12 szelepes 300-as. Dízeleknél a régi 200 D és társai a világból kimenős, hatszáz évig droszton dohogó fajta, az újabbak erősebbek, tisztábbak, nem sokkal takarékosabbak és kevésbé tartósak.

Fenntartási költség

Inkább a jó állapotú, húzósabb árú, fiatalabb példányokra igaz, hogy drága autó létükre viszonylag olcsón fenntarthatók. Milliós darabszámban készült, de lassan azért kezd kikopni a hétköznapokból, vagy vándorol tovább, még keletebbre vagy Afrikába. Szabvány kopó fillerékert, spéci gyári alkatrészek még bontóból is aranyáron.

Biztonság

A sorozat vége felé, a kilencvenes évek hajnalán már a biztonsági extrák is mind sorra szériában beépültek, amelyek addig extraként, vagy nagymotoros tartozékként voltak jelen, tehát értelemszerűen egy '94-es biztonságosabb, mint egy '85-ös. Euro NCAP eredménye nincs.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre