NISSAN PRIMERA
NISSAN PRIMERA
(1995 - 2002)
PozitÃv
Napjainkra kiváló ár-érték arányú használt modell, tágas beltér és csomagtartó, egész jó megbÃzhatóság és felszereltség, alacsony üzemeltetési költségek
NegatÃv
Nulla presztÃzs, túl átlagos formaterv, mellÅ‘zött modell, sprÅ‘d rugózás
Méret, kényelem, kidolgozás
A második Primera generáció hozza klasszikus hármas karosszéria tagolást: négyajtós lépcsÅ‘shátú, ötajtós ferdehátú és a kombi. A 2,6 méteres tengelytávval nem nehéz megfelelÅ‘ térkÃnálatot kialakÃtani. Az angliai Sunderlandben gyártott Nissan az akkori átlagnál valamivel jobb minÅ‘ségű belteret kÃnál, és bár nem egy Å‘rjÃtÅ‘en izgalmas alkotás, azért egyszerűen kezelhetÅ‘, tartós és átlátható. Még a négyajtósban is dönthetÅ‘ a hátsó támla, de akkor már inkább a vele egy árban lévÅ‘ ferdehátú, az még praktikusabb (505-1357 l-es csomagtér, de azért az 1650 literig bÅ‘vÃthetÅ‘, Traveller elnevezésű kombi, nagy, hasábforma hátsó fetályával nem überelhetÅ‘. A műszerfalon nem találunk rafinált megoldásokat, inkább csak a szokásos tárolóhelyeket, de azokat legalább jó méretben és helyen.
Különleges felszereltség
Az alapmodellek nem voltak valami gazdagon eleresztve, ezeket nyugodtan hagyhatjuk, és inkább keressünk már faceliftes, 1999 vége utáni Primerákat. Persze túl sok kütyüre azért ne számÃtsunk, ez még egy földhözragadt (épp ezért is megbÃzható) japán termék. A klÃma-bÅ‘r-tempomat itt már a luxus csúcsának számÃt.
Ajánlott motor
Nyugodt szÃvvel hanyagoljuk az 1,6-os benzinest. Nem egy rossz motor, nem azért, 90-100 lovacskájával bÅ‘szen birkózik az 1,3 tonna feletti önsúllyal, de a 114 lóerÅ‘s 1,8-as jobban megy és ez sem fogyaszt 7-8 liternél többet. BÅ‘ven 10 alatt megáll a kétliteres is, ez a legjobb választás. De ha mégis inkább a spórolás a kenyerünk, van egy kétliteres, nem túl bivaly, nem túl modern, de szÃvós és takarékos dÃzel is, de csak erÅ‘s idegzetűeknek.
Fenntartási költség
A Primera az egyik legolcsóbban fenntartható, tÃz év körüli vállalható középkategóriás, hiszen az átlátható, egyszerű szerkezeten még a különféle javÃtások is költséghatékonyan elvégezhetÅ‘k. Japán modellhez képest viszonylag sokáig gyártották, ráadásul Angliában, tehát közel sem horror az alkatrészár.
Biztonság
Az Euro NCAP által 1997-ben tesztelt Primerában csupán egy árva, de kiválóan működÅ‘ légzsák védett, Ãgy érthetÅ‘ a három csillag, 1997 végétÅ‘l azonban megjelentek az oldalégzsákok, széria lett az utasoldali is, és a ráncfelvarrással beköltözött egy fékasszisztens.