OPEL CALIBRA

(1989 - 1997)

Pozitív


Nagyszériás Vectra alapokra épített formás, praktikus négyszemélyes kupé, használható csomagtérrel, néhány egész jó motorral.

Negatív


Csapnivaló kilátás hátrafelé, elsőkerekesként tapadási gondok, erős alulkormányzottsági hajlam, alig maradt belőle ép - tuning mentes - példány, örökölte a nem épp fényes A Vectra típushibáit.

Méret, kényelem, kidolgozás

Hiába lassan húszéves konstrukció, az utastér koncepcióját tekintve még ma is megállja a helyét. Négy felnőtt számára egész kényelmes elhelyezkedést kínál, a hátsó fejtér is vállalható úgy 1,80-as magasságig. Az A Vectra műszerfala nem valami izgalmas látvány, de a néha felbukkanó két kiegészítő műszer a középkonzolon és a keret nélküli ajtók azért a sportos igyekezet jeleit mutatják. Széles ajtók, viszonylag könnyű bejutás hátra, az alaphelyzetben 300 literes csomagtér 980 literig egyszerűen bővíthető támladöntéssel és így a hatalmas nyílást szabaddá tévő, ablaktörlős csomagtérajtónak is köszönhetően, kisebb szállítási feladatok is elvégezhetők. Azért egy praktikusabb ülésállítás jól jönne, meg a kormány is túl magasan áll.

Különleges felszereltség

Az Opel sosem volt híres bőkezű felszereltségéről, és a Calibrát elnézve ez érthető is. Az ABS-en és két légzsákon kívül talán még a szervókormány járt alapból az eladások zömét kitevő alapmotorokhoz. Persze a 4x4-es turbós, vagy a V6-os gazdagabban felszerelve érkeztek, de ez sokszor csak motoros ablakot, alufelnit és klímát jelentett.

Ajánlott motor

Legjobb a kétliteres 16 szelepes, 150 lóerővel, legerősebb és legdrágábban fenntartható ennek turbós változata, állandó összkerékhajtással, 204 lóerővel. Legtartósabb és leginkább költségkímélő a 115 lóerős szívómotor, a legproblémásabb a 2,5-ös V6-os 170 lóerővel.

Fenntartási költség

Ha okosan választunk, és megelégszünk egy szívó kétliteressel, sok fölös nyűgtől megkíméljük magunkat. A V6-os eleve betegágy, automatával főleg, és már nem is nagyon megy jobban, a tipikus kulimász Opel váltóval amúgy sem élvezet a munka. A turbós 4x4-es hatgangos váltója gyenge, ráadásul egy vagyonba kerül. Ha nem sportautónak vesszük, jobban járunk.

Biztonság

Rendben, két légzsák és ABS, esetenként biztonságot növelő összkerékhajtás, de puha karosszéria, hátsó fejtámlák hiánya és melegen elgyengülő fékhatás. Így nem sok babér terem. Csak óvatosan.

Típustörténet

Bemutató. A Vectra alapjaira épült háromajtós kupé karosszéria. Motorok: 2,0 (115 LE), 2.0 16V (150 LE)

Calibra Turbo 4x4 bemutatása: 2.0 16V Turob (204 LE)

Új motor: 2.5 V6 24V (170 LE)

Modellfrissítés, új motor: 2.0 Ecotec (136 LE)

Gyártás leállítása