PEUGEOT 206

(1998 - 2010)

Pozitív


Mutatós karosszéria, stabil, és kényelmes futómű, széles motorválaszték, kulturált erőforrások, praktikus kombi (SW) és kabrió (CC) is van belőle.

Negatív


Rossz vezetői üléshelyzet, problémás korai évjáratok, hátul csak átlagos helykínálat, megbízhatatlan elektronika, pontatlan sebességváltó.

Méret, kényelem, kidolgozás

Rossz vezetői üléshelyzet: a kormány csak magasságban állítható, és túl messze van, emellett lapos szögben áll. Az ülések ülőlapja rövid, oldaltartásuk minimális. A tetőoszlopok nem takarnak ki sokat. Szokatlan helyre, az első ülések közé tették az ablakemelőket. Elöl nagyon jó a helykínálata, de hátul már nem ennyire tágas. A 245 literes csomagtartó átlagos, a kombié (SW) viszont tetőig pakolva 480 liternyi poggyászt képes elnyelni. Az SW-nek külön nyitható a hátsó ablaka. Tárolórekeszből nincs sok, de a kesztyűtartó hatalmas.

Különleges felszereltség

Olcsó anyagok az utastérben, a műszerfal anyaga kopogós műanyag. Léteztek nagyon fapados (Open) és szinte luxus (Premium, Sport, Roland Garros) felszereltségi csomagok, érdemesebb a jobban felszerelteket keresni, mert alig drágábbak használtan. 2000-től létezett automata váltóval is.

Ajánlott motor

A leggyakoribb az 1,1-es 60 lóerővel és az 1,4-es 75-tel, mindkettő elég fürge és takarékos. A legjobb választás a 16 szelepes 1,4-es 88 lóerővel 2003-tól. A sportos kétliteresek 135 és 177 lóerősek, de sokat fogyasztanak. Dízelből nagy a választék: eleinte az 1,9-es örvénykamrás is létezett, de 2000-től csak a közös-nyomócsöves HDI motorokkal kínálták. Már az 1,4-es is kellően dinamikus és nyomatékos, a kétliteres fölényesen mozgatja a 206-ot.

Fenntartási költség

A 2000 előtti dízeleknél rakoncátlankodhat a motorvezérlő elektronika. A többi hiba nagy része is az elektronikával függ össze, főleg a központi zár és az indexkar romolhat el. A mechanika tartós, bár a futómű a magyar utakat nehezen bírja. Beázhat a CC-k teteje a hibás tömítés miatt.

Biztonság

Négycsillagos törésteszt, minden 206-osban legalább egy légzsák megtalálható, de az ABS eleinte nem volt széria. Az újabb, jobban felszerelt modellekben a négy vagy hat légzsák is lehet, az ESP azonban nagyon ritka.

Típustörténet

Modellváltás, Peugeot 206 bevezetése. Három- vagy ötajtós karosszéria. Motorok: 1.1 (60 LE), 1.4 (75 LE), 1.6 (89 LE)

Új motor: 2.0 16V (135 LE)

Kupékabrió karosszéria. Új motorok: 1.6 16V (109 LE), 1.9 (69 LE), 2.0 HDi (90 LE)

Kombi karosszéria

Modellfrissítés, javított futómű, átdolgozott beltér, új motor: 2.0 16V (177 LE)

Új motor: 2.0 HDi (109 LE)

Modellfrissítés, 206+ néven forgalmazzák tovább