Peugeot 208

(2019 - )

Pozitív


Életvidám dizájn kívül és belül, fantáziadús utastér nagyon érdekes és újító megoldásokkal, melyek a használhatóságon nem rontanak. Az elektromos kivitel hatótávolsága első autónak is tökéletessé teheti, a benzinesek fogyasztása alacsony, vezethetősége remek és kisautóként utazási komfortja is kielégítő.

Negatív


Magasabb sofőr és első utas mögött a hátsó lábtér már csak gyerekeknek kedvez, csomagtere nem túl tágas, anyagaiban találhatunk meglepően olcsó hatásút, a turbómotorok hosszú távon okozhatnak magasabb költségeket, az árképzése kisautóként is igencsak magas.

Méret, kényelem, kidolgozás

Kisautóhoz képest elöl kényelmes, széles az utastér, középen könyöklőnek is jutott hely, 180 centis sofőr mögött már hátul kevés lábtér marad. Csomagtere kisautók között is csak átlagos, anyaghasználata kimondottan jó, a nagyobb Peugeot modelleket idézi. Összeszereltsége remek, a karosszéria merev, rossz úton sem zörren meg benne semmi, a részletek kidolgozása, a formavilág mind a nagyobb modellekre hajaz.

Különleges felszereltség

Online kapcsolata mellett nagyobbik multimédiás fejegysége és digitális műszeregysége mindenképp egyedinek mondható a kategóriában. Előbbi éles képet és könnyen tanulhat kezelőfelületet kínál, utóbbi pedig 3D megjelenítéssel visz nem kevés mértékű izgalmat a vezetésébe.

Ajánlott motor

A turbós benzinmotorok közül a 100 lóerős háromhengeres tűnt a leginkább harmonikusnak, mind erő, mind fogyasztás tekintetében, mellette pedig a tisztán elektromos e-208 ajánlható jó szívvel, melynek 320 kilométeres hatótávolsága akár első autónak is tökéletessé teheti.

Fenntartási költség

A turbómotorok tekintetében a hosszú távon rizikósnak mondható alkatrészek mindenképp a turbó és a részecskeszűrő, mert már a benzinmotorokon is van, ugyanakkor fogyasztásuk kedvező. Az elektromos verzió esetében a hajtáslánc lényegében gondozásmentes, a töltések költségei töredéke egy belsőégésű motoros kivitelnek és vélhetően az akkumulátor sem veszt a kapacitásából jelentősen az első 10 évben.

Biztonság

Alapáron jár hozzá néhány vezetéstámogató elektronika, mint a vészfék asszisztens, vagy a táblafelismerő, ezek mellett pedig az Euro NCAP-től 2019-ben öt csillagot kapott, felnőtt utasvédelmét 91, gyermek utasvédelmét 86, gyalogosvédelmét 56, vezetéstámogató rendszereit pedig 71%-ra értékelték.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre