510 lóerővel debütáltak a BMW sportos szabadidő-autói

Brutálisan erős az új BMW X3 M és X4 M

Kedvcsinálóként korábban már megmutatták az erősen álcázott modelleket, de most végre teljes valójukban is látható az X3 és az X4 igazi M-változata.

A Competition modellek 510 lóerőt nyújtanak


A BMW szótárában nem is SUV, hanem SAV és SAC (Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupe) a most bemutatott modellek hivatalos megnevezése, hiszen már alapváltozatukat is a sportosságra hegyezték ki, ám az M-modellek képviselik a csúcsot. A címben azonban elrejtettem egy kis turpisságot, ugyanis az 510 lóerő csak a Competition változatoknak jár. Ám így is a BMW valaha épített legerősebb soros hathengeres benzinmotorjáról beszélhetünk. A vadonatúj fejlesztésű, háromliteres BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrás 480 lóerő maximális teljesítményt és 600 Nm forgatónyomatékot nyújt és 30 lóerővel többet a már említett Competition változat, ám a forgatónyomatéka ugyanakkora.

Aktív futóművel és teljesen kikapcsolható menetstabilizálóval szerelik fel a sportos szabadidő-autókat


A hatalmas erőt a nyolcfokozatú Steptronic automatikus sebességváltó továbbítja mind a négy kerék felé, ugyanis az M5-ben debütált xDrive rendszert kapják az új sport szabadidő-gépek is. Az alapváltozatok így 4,2 másodperc alatt gyorsulnak álló helyzetből 100 km/h tempóra, míg a Competition kivitelek egy tizeddel gyorsabbak.

A Competition modellek végsebessége 285km/h, de az alap M-ek is csak 5 km/h-val lassabbak


A dizájnt tekintve nem nehéz felismerni a legsportosabb X3-ast és X4-est, hiszen nagyobb légbeömlő nyílásokat, fekete veséket, egyedi visszapillantó tükröket és 21 colos könnyűfém keréktárcsákat kaptak. Hátul pedig a légterelő és a négy kipufogóvég árulkodik leginkább.
Hirdetés

Jellegzetes M-részletek árulokdonak a csúcskivitelekről


Az X3 M, illetve az X3 M Competition alapára 84 900, valamint 93 400 euró, körülbelül 27 és 29,7 millió forint. Az X4 M, illetve a BMW X4 M Competition pedig 87 100, illetve 95 600 euróért vihető haza, tehát körülbelül 27,6 és 30,3 millió forintot kell leszurkolni értük, igaz csak szeptembertől, mert akkor kezdődik az európai forgalmazás.

Az utastérben sem feledkeztek meg a sportos részletekről. Többek között karbon mintájú díszek, néhol vörös gombok és sportkormány emeli a hangulatot


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?