Ezek az elektromos rendőrautók nem néznek ki rosszul, ám jóval kisebben az USA-ban megszokott szolgálati járműveknél
A Chevrolet Bolt egyik korábbi generációját itthon is ismerhetjük, méghozzá Opel Ampera néven, abból a korszakból, amikor a "német" gyártó még nem francia, hanem amerikai volt. Komoly különbség viszont, hogy ma már egy teljesen elektromos modellt jelöl a megnevezés, ráadásul mostantól az USA rendőreinek elektromobilitásra történő átállásának zászlóshajója is ez lesz - ötajtós és SUV változatban egyaránt.
Elkezdték ugyanis a kimondottan rendÅ‘rautónak készülÅ‘ változat gyártását, méghozzá a 2022-es, legújabb generációból. A tengeren túl ráadásul ez úgy működik, hogy a gyártó kimondottan erre a célra készÃti az autókat a gyárban, azokon utólagos módosÃtásokat már nem kell végrehajtani, hogy megkezdhessék a rendÅ‘ri szolgálatot. Ehhez a kis villanyost át sem kellett igazán alakÃtani a GM állÃtása szerint, két extra áramkört kapott a rendÅ‘rségi rádió, valamint a különbözÅ‘ fény- és hangjelzések üzemeltetéséhez, illetve megfigyelésekhez és lopakodáshoz a beltérvilágÃtást és külsÅ‘ menetfényeket egyaránt teljesen elsötétÃtÅ‘ üzemmód is kerül bele.
Jól látszik a kompakt méret oldalról, természetesen az alapvető feladatok ellátásához ennyi hely is elég lehet
Kimarad viszont egy rakás kényelmi és biztonsági extra, mint például a holttérfigyelÅ‘, vagy a sávtartó rendszer, és a felnik is acélból lesznek rajta. Ez a lényegen természetesen nem változtat, ami leginkább a 400 kilométer feletti hatótáv és a tiszta üzem, ezeket az autókat ugyanis fÅ‘ként járÅ‘rözni vetik be, valamint a nyomozók és a parkolóőrök is ezt kapják. Ennek ellenére a végsebessége 150 km/h, Ãgy városon belül még a rosszfiúkat sem fogják elveszÃteni vele, mÃg meg nem érkeznek a benzines kollégák.
A legérdekesebb talán az álcázott változat, amit megfigyelésekkor használnának a hatóság emberei, külön funkcióval a teljes elsötétÃtéshez, hogy biztosan ne tűnjön fel senkinek éjjel
Érdekes lehet belegondolni, mennyire volna működÅ‘képes mondjuk itthon, ha a városi rendÅ‘rautók egy része olcsó villanyautókra, mondjuk Dacia Springekre és VW e-up!-okra cserélÅ‘dne. Pedig a legtöbb, a járÅ‘rautók által ellátott feladathoz bÅ‘ven elegendÅ‘ek ezek a modellek is, ha pedig valaki nagyon menekülne, a rádió úgyis gyorsabb lesz. Ti mit gondoltok, jó irány a szolgálati járművek nagy számú villanyosÃtása, vagy itthon egy ilyen lépés csak a rendÅ‘rség tekintélyének rombolása lenne? MielÅ‘tt leÃrnátok véleményeteket, nézzetek meg az elsÅ‘ elektromos, hazai rendÅ‘rautókat -
itt és
itt.