Hirdetés

Felemás hétvégekezdet a Porschénak Németországban

Nürburgringi 6 órás: élen a Porsche GT Team

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szoros csata várható holnap a Nürburgringi 6 óráson, a GT-k között a Porsche gyári csapata a leggyorsabb, LMP1-ben egyelőre a Toyota.

Először próbálják a nagyobb leszorítóerőt adó aeropakkot az LMP1-es technikán, amire legfőképp a kisebb fényszórók utalnak. Egyelőre nem úgy sikerül a hétvége, ahogy tervezték

Teljes gőzre kapcsolt a FIA WEC bajnokság, a kvalifikációkkal már keményen kezdetét vette a Nürburgringi 6 órás. Nagy a nyomás a Porsche csapat vállán, hiszen az Endurance Világbajnokságon sprint futamoknak számító hatórásokon eddig egyszer sem tudtak nyerni. Eddig, mondhatni Le Mans-ra edzettek, a rosszabb leszorítóerőt adó aerokittel versenyeztek, csak most először próbálták ki az új külsőt. Egyelőre úgy látszik, hogy még ismerkednek a fejlesztésekkel és bár az első szabadedzéseken nagyon jól szerepeltek, a kvalifikáción a Toyota bizonyult jobbnak.

Jó eséllyel indul a végső GTE PRO győzelemére a Porsche, a kvalifikációt már behúzták

Először a GT autók kezdték meg az időmérő edzést, ahol a Porsche ünnepelhetett, hiszen a gyári alakulat 92-es rajtszámú autója tudott a leggyorsabb lenni az LMGTE PRO kategóriában. Kevin Estre 1:53.779 alatt teljesítette a rövid Grand Prix pályát, így csapattársával, Michael Christiensennel holnap a pole pozícióból várhatják a rajtot. Egyébként a harmadik helyen is a Porsche GT Team autója végzett, a Richard Lietz – Frederic Makowiecki párossal, közéjük az Aston Martin Racing 95-ös rajtszámú versenyautója tudott beférkőzni. Kemény csata várható holnap, szinte az összes PRO kategóriás GT autó egy másodpercen belül van. Az amatőrök között Aston Martin győzelem született, a Christian Ried – Matteo Cairoli – Marvin Dienst trió lett a második egy Porsche 911 RSR volánja mögött, bár a privát Dempsey-Proton Racinggel. Utóbbi érdekes módon nem szól olyan ércesen és fülbántóan hangosan, mint a két gyári PRO kategóriás 911 RSR.

Hirdetés

Michael Christiensen és Kevin Estre az időmérő után kissé fáradtan, de boldogan nyilatkozott a szűkösen megszerzett első helyről

Később a prototípusok mentek pályára, az LMP2 pilóták többször okoztak izgalmas perceket, valamiért nem érezték, hogy mikor-hogyan kéne utat engedni a gyorsabb LMP1-es autóknak. A féktávokon fütyülő, kigyorsításon süvítő hibrid csúcskategóriában most a Toyota bizonyult a leggyorsabbnak, szorosan mögöttük azonban ott volt Timo Bernhard, Earl Bamber és Brandon Hartley hármasa, míg a harmadik rajtkockából Neel Jani, André Lotterer és Nick Tandy 1-es rajtszámú prototípusa fog indulni. Holnap 1 órakor veszi kezdetét a hatórás futam, egészen este 7-ig köröznek majd a pilóták a Grand Prix pályavonalon.

Holnap jön a valódi csata. A Porschéknak nem csak utcai modellként, de versenyautóként is kívánatos a fara

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?