Kenne? Kiváló és olcsó anyagot ajánlunk hozzá!

Fizetett hirdetés

Kis ügyességgel, olcsó, de megfelelő olajjal jelentősen apaszthatók a karbantartási költségek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Aki kicsit is konyít az autókhoz, az ismeri az alapszabályt: olaj és víz legyen a motorban - mindkettő a megfelelő helyen és megfelelő minőségben!

Tegye fel a kezét, aki rendszeresen szokott szüleivel olajszintet ellenőrizni a családi járgányban! Hát igen, látok néhány kezet a magasban, még többet a padokon... - hangozhatna el egy akár praktikus kérdés technika órán. (Apropó, van még ilyen az iskolákban?) Mindegy, a lényeg, hogy hiába tanulta meg elvileg minden autós a rutinvizsga előtt az autókarbantartás alapját, tízből jó, ha egyetlen ellenőrzi rendszeresen az olajszintet. Igen, kell az újak esetében is, hiszen olajfogyasztás nem, hogy előfordulhat, 1000 kilométerenkénti 1 kilogramm (azaz több mint 1 liter) olaj elégetése is gyári normaértéknek megfelelő lehet. Aki pedig a szintet ellenőrzi, csakugyan nem tudhatja, hogy megfelelő minőségű olaj van-e autójában. A kenőanyag is öregszik egyrészt, másrészt üzemszerűen koszolódik.
[kepallojobb=356286]Komolyabb szervizek akár hektoliteres hordókban is vásárolhatnak a Mannol olajaiból[/kepallojobb]
Mit tehet az autós? Léteznek különféle eszközök, melyekkel kimutatható az olaj „fáradtsága”, azonban sokkalta egyszerűbb a gyári normánál gyakoribb olajcsere, melyre mind a jelentősen hajtott, magas fordulaton, autópályán vagy hegymenetben gyakorta használt autóknál, mind pedig a túlzottan enyhén, rövid, városi távokon, sok hidegindítással járatottaknál is szükség lehet. Ez viszont sokba kerül - gondolhatják sokan. Nos, nem feltétlenül. Ajánlottabb ugyanis egy kevéssé neves gyártó - természetesen a megfelelő tanúsítványokkal rendelkező és elvárt viszkozitású, minőségű és teljesítményű - kenőanyagából vásárolva a gyakoribb olajcsere mellett dönteni, mint a gyártó által ajánlott, rendszerint nagy márka, drága olaját tölteni az autóba.
A szerelők rendszerint megerősítik ezen vélekedést, s a drágább olaj helyett szintén a megfelelő minőségű, ám lényegtelen márkacímkéjű kenőanyag gyakoribb cseréjét javallják. A motorfelújításban profi Fortuna Bt. is, amely már évek óta forgalmazza a német Mannol termékeit. Gyakorlatilag mindenféle kenőanyagot találhatunk náluk, nem csak motorokhoz, váltókhoz is, s természetesen nem csak autókhoz, hanem motorkerékpárokhoz és akár kamionokhoz is. Van ásvány-, félszintetikus és teljesen szintetikus olajuk is. Turbós, részecskeszűrős és növelt szervizperiódusú modellekhez való is (longlife). Minőségéről sokat elmond, hogy a német Auto Motor und Sport idei kenőanyag-tesztjét a Mannol egyik (Energy Combi LL 5W-30) terméke nyerte.
Hirdetés
Akciós Mannol olajárak a Fortuna Bt-nél
  1. Classic 10W40, 4 literes - bruttó 4344 Ft
  2. Diesel 10W40, 5 literes - bruttó 5118 Ft
  3. TDI 5W30 Volkswagen spec., 5 literes - bruttó 7371 Ft


További információ: 06 20 4646 002
Az árak pedig igencsak kedvezőek, a Fortuna Bt. Facebook-oldalán meghirdetett, készlet erejéig élő, cikkünkben is látható akciós árai által bőven beleférhet az, hogy ne a gyárilag előírt futásnál, hanem akár egy kevéssel előtte cseréltessük a kenőanyagot. Ez a motor számára olyan, mint nekünk az egészséges étkezés: hosszú távon meghatározó. Végül pedig csak egy praktikus tanács: olajcserekor érdemes egy kevéssel a motorba töltendőnél többet vásárolni, hogy maradjon pótlásra is az olajból, azt pedig - akár egy kis flaskában ajánlott is az autóban tartani (természetesen kellően biztos csomagolásban), hogy szükség esetén rögtön tudjunk belőle adni a motornak.
Honnan tudhatjuk, hogy autónkba milyen olaj és mennyi kell? A gyári gépkönyvből, ha viszont az nincs meg, vagy nem akarunk keresgélni, a Fortuna Bt. szakemberei szívesen segítenek. A Mannol saját szoftverével azonnal látják, hogy az egyes modellekhez melyik olajuk passzol, s abból centiliteres pontossággal mennyire lesz szükség. A kiszerelések 1, 4 és 5 literes flakonok, 25, 60, 208 és 1000 literes hordók lehetnek - mindenki igénye szerint vásárolhat.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Az a helyzet hogy olyan muhelyt nem talaltam amibe 100%-osan megbiznak ezen a kornyeken.
    Mikor vezerlest akartam veluk cserelni csont nelkul vagtak ra 200-250fontot szerlesre.
    Az a gumis ahova nagyneha megyek az alltalaban azt mondja:ha en 50 ha te csinalod 20font
    Igy lettek kicserelve a gumik,centirozva,futomu beallitva meg meg jo par aprosag
    De azert jo volt bepiszkolni a kezem igaz nagyneha segitett:)
    XADO-t neztem igeretesnek tunik annak utanna jarok van itt kint is koszonom a tippet.
    Es nekem ez a Focus az elso ami kicsit modernebb az elotte levo Mondeoknal,626-nal
    Semmi gondom nem volt veluk pedig az elso Mondival futarkodtam Pesten napi 150-200
    ha videken voltam volt hogy 4-500km is letekertem vele kapott szegeny hideget meleget tolem
    De ami kellett neki megkapta olajat egyszersem ette nem ugy mint ez….
    Pedig az nem kapott semmi csodaolajat adalekot….es ment-ment
    Emiatt valasztottam Fordot

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Bizony ez is szempont, nem is elhanyagolható. Én meg azt mondhatom, igaz a Hondámmal nem mentem csak 66.000 km-t a több mint 10 év alatt, de eddig még semmilyen hibája nem jött elő, egyetlen egy sem!

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Az is gáz, ha a surlódás melegíti fel a motort és nem az égéshő?!
    A focusnál van előírás az olajra és nem csak a viszkozítás/hőtartomány. Nálam 20k km alatt 0,5-1 l -t fogyasztott. Az sokszor jobb, mint az ecotec, ami egy sz@r e tekintetben. Tehát opelt is vezettem, az olaj miatt még az egr is telitődött ragadós égéstermékkel, a motor haldoklott folyamatosan a városi használat mellett. Nem csoda. hogy a csőd szélén táncolnak ilyen technikával – nekem sem lesz több belőle. Sajnos a focusnak új korától átlagosan hajtva 5 év alatt kb. 10+ hibája volt, így a fordot is elkerülöm a jövőben. De vannak még gyártók, melyek kerülendők… 😉

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Szerintem az már eleve gáz ha bármit kell töltened az olajhoz. Egy jó olaj tökéletesen képes ellátni a feladatát, ha mégsem, akkor nem jó az olaj vagy a motorban kell keresni a hiba okát.
    Kompresszió mérés meg max 10 perc, az ára is kb ilyen nagy kaliber:D

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Én használtam Mannol olajat, semmi bajom nem volt vele (10w-50), ma is azt használnám ha nem találok rá a Japán ENEOS-ra..(Japán autóba , Japán olajat 🙂 )

    A Prolong szerintem is felejtős, mert
    1:rohadt drága
    2: minden egyes olajcserénél bele kell tenned

    Én és az összes ismerősöm-rokonom XADO-t használ (XADO 1 Stage revitalizáló), és még eddig senki sem szidta, sőt!
    Beleteszed a motorolajba, majd legközelebb 80-100ezer km után kell…és fele az ára mint a Prolongnak..

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Akkor marad szegeny igy.Nem gondoltam hogy ennyire csokkenti a surlodast
    Jovore ugy is le akarom cserelni az a kovektezo agybajom hogy milyet…
    Kompresszio merest nem tom mennyiert csinalna itt 1szaki es hogy abbol meg tud-e
    valamit alapitani mert ….
    Szerszamugyileg annyira nem vagyok felkeszulve
    Zseblampara azert gondoltam mert a dugattyu tetok osszehasonlitasabol
    is lehet latni ha valahol gond van nem szakszeru kb mint a kalapacsnyel csak hasznos

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Na most nézem ez jó hülyén jött ki mintha azt akarnám mondani, hogy olaj nem kering a hengerfejben 😀
    Mindegy is a lényeg ettől függetlenül gondolom érthető, hogy miért melegszik később.

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Szerintem a prolong felejtős, mert olyan szinten lecsökkenti a surlódást, hogy sokkal nehezebben melegszik a motor, ez tapasztalat, haver a 200D 123 mercibe beleöntötte és rövid távon gyakorlatilag megszűnt a fűtés 😀
    Én a sűrű cserére szavazok inkább, az olajfilm nem fog elveszni szerintem, csak a minősége romlik, mert a beleáramló üzemanyag megbonthatja az adalékok néhány összetevőjét. A zseblámpás módszer helyett egy kompresszióméréssel sokkal beljebb lennél. Megoldás lehet még amúgy ha egyel vastagabbra cseréled pl. 5-30-ról 5-40-re. A bemelegedés ne tévesszen meg, mert az csak a víz hőfoka amit te látsz, maga az olaj sokkal lassabban melegszik üzemi hőmérsékletre, ennek oka, hogy a víz ami ugye a hengerfejben is kering azért melegszik meg olyan gyorsan, mert egy fal válaszja csak el az égéstértől, gyakorlatilag azon kamra körül áramlik, ahol ugye a legnagyobb hő keletkezik, mégpedig indítás után közvetlenül, az olaj munkaterülete pedig sokkal kisebb felületen és sokkal kevesebb mennyiségben kerül kapcsolatba vele (mármint az égéstérrel). A lényeg, hogy maga az olaj üzemi hőmérsékletre pont 10-15 de akár 20 km is lehet mire felmelegszik. Nekem az audimban történetesen van olajhőfokmérő és a víz már rég 90 fokon van, az olaj meg akkor kezd csak el mocorogni jó 5-10 km után. Akinek turbós autója van, annak főleg nem árt tudni ezt, ugye nem kell taglalnom miért.
    Mellesleg jut eszembe a ford zetec motorjai nagyon hasonlítanak opelék ecotecjéhez, ahol tudva levő, hogy 15000km alatt normál körülmények között is bevertek egy-másfél liter olajat.

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Koszonom ez is tobb a semminel.
    Akkor lehet hogy prolongoznom is kene nehogy 1X teljesen elvesszen az olajfilm a hengerfalrol
    Otthon mar reg szethuztam volna es atneztem volna de itt max zseblampaval tudnek
    bevilagitani a dugatyura de legtobszor a gyertyakat sem szeretem kivenni(neha megnezem)
    Most legutobb 1honapig birta a Tescosal markasak pikk-pakk elvesznek,
    eddig 20e-t mentem vele
    de 5e-t csak akkor birt ki mikor palyan jartam vagy kicsit hosszab tavon.
    Hal istennek 1-1,5km utan bemelegedik.De sajnos igen elegge dokis a hasznalat
    ezek az orultek mindenhova korforgot,lampat raknak es van 1par emelkedo is utamon.
    Es neha szembe is jonnek(csak vicceltem,egesz jol at tudok alni az
    anyosulesrol vezetesre meg a nekunk normalra)

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Szerintem így van. A Neon autóm is 270.000 km után azt csinálta, hogy még friss volt benne az olaj, főleg hosszú távon, mondjuk 1600 km egy szuszra, nem fogyasztott semmit. Majd miután 4000 km-t mentem az olajjal, elkezdte kajálni, főleg hidegindítások, azaz rövid utak során.

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Szerintem annyi a megoldäs, hogy 5ezrenkent kell cserelni.
    Te szinte doktor üzemmodban haznälod a kocsit. Ha 15 km-t mesz naponta, abbol jo ha 1 km üzemmeleg ällapot. Velemenyem szerint felhigul benzinnel az olajad, majd szepen pärologva a kartergäzzal iräny a szivocsö, eleg, aztän tävozik. Ne aggodj, ezt a zsebkendö nem mutatja ki, mert hozzävetölegesen 30 egyseg benzin visz magäval 1 egyseg olajat, de hosszutävaon eszrevehetö lehet, de az 1 het az nekem is extremnek tünik.
    Egyältalän nem biztos, hogy igazam van, ha valakinek van jobb ötlete en is kiväncsi lennek ra.

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    [i]“Szerintem a motorolaj az egyik legfontosabb “alkatrésze” a motornak.”[/i]
    Nem úgy van az. Megmondta a külföldi milliomos használtautókereskedő-bontós, hogy “ti magyarok hülyék vagytok, nem értetek az autóhoz, mert nem kell abban olajat cserélni, csak utántölteni, ha fogy…” :DDDD

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Szerintem a motorolaj az egyik legfontosabb “alkatrésze” a motornak. Szét kell nézni, tanácsot kell kérni, hogy milyen autóba minőségi szempontból milyen olajat öntünk. Vannak erre jó szakemberek megfelelő tapasztalattal és amit mondanak, el kell fogadni. Mindenképpen minőségi olaj párti vagyok, ennek köszönhetően a kordémba öntött olajjal 10 ezret megyek utántöltés nélkül, de ekkor vagy még kicsit előbb, azonnal cserélem. Autópályától kezdve mindenféle úton járok, de az olajjal nincs bajom. Talán kocsi márkája válogatja az olajfogyasztást.
    Roiberto83- sajnos nem tudok mit mondani, egy nagy kérdőjel a panaszod.

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Én is a gyárira teszem a voksot, ráadásul a megadott viszkó számon kívül sok minden van, 10/40 és 10/40 között is lehet ég és föld a különbség. Sőt, még ha boltban veszed meg ugyanazt az olajat amit a gyár ajánl, akkor sem pont azt fogod kapni, mert egy kis adalék hiányozni fog belőle. Legalábbis nekem a 10/60 Castrol tws-ről ezt többen mondták akik nálam sokkal okosabbak:D
    Robert83, erre még tippem sincs:D

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    csak motult! olajon nem illik spórolni. nem véletlen irja elő a gyártő. pl egy jó olajból 1l 3000-4000 között van. itt meg a 4l es 4500 mijen lehet ennek a minősége?

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Elmondok 1furcsasgot amit nem ertek.
    Tudjak param 1.6 Focus 2001esem van esetek 90%varosban megy napi 15km-t.
    Neha hetvegen kiruccanas a vadonba szomszed varosba…
    Azon tul hogy ez a franya angol ido visszakivanja vasoxid formaban
    van 1masik dolga is ami ide is tartozik.
    Van hogy elmegy 2honapot is utantoltes nelkul de van hogy 1het alat elfogy az olaja
    nem folyik a motorbol olaj se a kipufogobol mar zsepit is kotottem a vegere de semmi.
    S ez csak varosban.Mikor mashol laktam es palyaztam szinte semmi nem fogyott.
    Es az olaj Shellestol kezdve sokfajta markason at probaltam szintetikust felszintetikust
    vegul 1olaj maradt a rendszerbe amivel elvan es ne kovezzetek meg
    nem akartam beleonteni de mar csak azt nem probaltam a Tescos universalt.
    No ez miert?

Vélemény, hozzászólás?