„Mintha a magyar vásárlókra szabták volna” – Itthon az Opel Frontera
Ötszemélyes változatban próbáltuk ki az Opel 10 millió forint alatt hazavihető családi autóját
Családi kedvencnek szánja az Opel a Fronterát és nem véletlenül. Belső mérete alapján valóban ideális akár kétgyerekes családok számára is, benzin vagy villanymotorral egyaránt.
Nagyszombaton gyártják az autót, a motor pedig Szentgotthárdról érkezhet bele, szóval egy kicsit a magunkénak is érezhetjük a Fronterát. Legalábbis a benzinmotorral mindenképp, mert a villanymotoros már más tészta és nem is fér be 10 millió forint alá. Természetesen az sem rossz ajánlat a kategóriában a 10,59 millió forintos indulóárával, de most koncentráljunk a hazai pénztárcák számára elérhetőbb modellekre.
Az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor mindenképp lágy hibrid rásegítést kap az autóban, ám lehet kérni a 110 lóerős belépő szint helyett a 145 lovas változattal is. Mindkettőben hatfokozatú, automatikus sebességváltó továbbítja az erőt az első kerekek felé, és a 110 lóerő is képes az átlagos felhasználási módok közepette helytállni. Szóval 8,79 millió forintért egy jól használható, ötszemélyes SUV-ot ad az Opel, igaz egy kicsit fapadosan, mert az Edition szinthez nem jár alapból a 10 colos multimédiás kijelző (de a 10 colos digitális műszeregység igen), illetve "csak" acélfelnikkel szerelik, amelyek szerintem kimondottan jól néznek ki a Fronterán.
Aki hajlandó többet költeni, megvásárolhatja 145 lóerővel, amivel egy kicsit több a "biztonsági" erőtartaléka, így ideálisabb országúti, vagy autópályás közlekedéshez. Edition felszereltséggel 9,22 millió forintról indul, ám a gazdagabb, vezetőtámogatókkal és egyéb extrákkal megszórt GS változatban sem lépi át a 10 millió forintot az alapára (9,99 millió Ft). Ami a rövid kis menetpróbán egyértelműen kiderült, az az, hogy az eddig próbált konszerntársakhoz, avagy "padlólemez testvérekhez" képest halkabb a háromhengeres, vagyis az utastérbe kevesebb jut a hangjából, illetve feszesebb a futóműve. Ez a hazai utakon kétélű fegyver, mert rendesen megérzi az úthibákat, viszont jól jön azok számára, akik ténylegesen szeretik érezni az autót, akik szeretnek dinamikusan közlekedni.
