Négynapos munkahét jöhet a Volkswagen fontos gyárában a villanyautók miatt
Nem lesz zökkenőmentes a wolfsburgi gyár átállása kizárólag elektromos modellekre
Továbbra is el kíván bocsátani 35 ezer alkalmazottat a Volkswagen gyárbezárások nélkül, ennek a részleteiről tudhattunk meg többet a Volkswagen üzemi tanácsának elnökétől.
A Volkswagen kizárólag villanyautó-gyártásra szervezi át a wolfsburgi üzemét, ami négy napos munkahét bevezetését jelentheti az átmeneti időszak alatt - mondta Daniela Cavallo, a Volkswagen üzemi tanácsának elnöke. Cavallo elárulta azt is, hogy a szakszervezetek egyetértettek a kapacitás minimalizálásával az átmeneti időszakra, éppen ezért arra kérte a dolgozókat, hogy még most vállaljanak extra műszakokat, ha kompenzálni szeretnék a jövőbeli kevesebb munkaórát. "Most kell előre gondolkodnunk, hogy később legyen mire támaszkodnunk. 2027-től egy ideiglenes négy napos munkahét igenis valószínű forgatókönyv" - mondta Cavallo a wolfsburgi munkásgyűlésen június 3-án. Cavallo igyekezett megnyugtatni a munkavállalókat, hogy Wolfsburg jövője biztonságban van, mivel az elektromos Golf, valamint a T-Roc kompakt crossover elektromos utódjának gyártását is itt tervezi a cégcsoport.
Cavallo hozzátette, hogy a Golf belső égésű motoros változata iránt folyamatosan csökken a kereslet: a legendás típus globális gyártása - amelynek nagy része Wolfsburgban történt - 2015-ben több mint egymillióról 300 000 környékére esett vissza 2024-re. A tervek szerint éppen ezért 2027-ben a belső égésű motoros Golf gyártását Mexikóba helyezik át. A Volkswagen HR-vezetője, Gunnar Kilian a találkozón elmondta, hogy az autógyártó továbbra is ragaszkodik 35 000 munkahely megszüntetéséhez Németországban 2030-ig. A Volkswagennek jelenleg több mint 120 000 alkalmazottja van Németországban, így a 35 000 fős leépítés a márka munkaerejének körülbelül egynegyedét, a teljes Volkswagen Csoport németországi alkalmazottainak pedig körülbelül 12 százalékát jelenti. Ez a terv ráadásul már most is jó úton halad, mivel több mint 20 000 munkavállaló már bele is egyezett a szerződése idő előtti megszüntetésébe. A munkavállalók a céget korai nyugdíjazással, normál nyugdíjazással vagy felmondási megállapodásokkal hagyják majd el a 2030-as határidőig, utánpótlás nélkül.
Na hol vagy demens vén h.lye!
Itt dübörög a kraut autógyártás!
IDIÓTA!