AUDI A5

(2016 - )

Pozitív


Elegáns megjelenés, minőségi anyagok, Virtual cockpit, erős alapmotor, quattro hajtás lehetősége, modern beltér, sportos vezethetőség

Negatív


Alapból elsőkerékhajtás, kézi váltó nincs összkerékhajtáshoz, csomagban kapható extrák, magas ár

Méret, kényelem, kidolgozás

Tágas utastér, hátul két személy elfér, lábterük is van elég, csomagtere 10 literrel nagyobb az elődnél. Az alapkivitelű üléseknek nincs tartásuk és korlátozottan állíthatóak, az S Line sportülések tartása remek, bár alsó pozíciójuk is kicsit magasan van. A kidolgozás remek, a részletek szépek, az anyagok jók, díszítést inkább alumíniumból vagy szálcsiszolt műanyagból kapunk, zongoralakk nincs.

Különleges felszereltség

A Virtual Cockpit névre keresztelt 12,3 colos műszeregység nem csak látványos, hasznos kiegészítő is. Nem csak a műszerek méretét állíthatjuk kedvünkre, akár teljes egészében navigációt is mutathat, valamint menetadatokat és a multimédiás középső kijelző főbb funkcióit is.

Ajánlott motor

Sportos kupéhoz illően az erősebbik 2.0 TFSI-t jó szívvel ajánljuk. E mellé már érdemes quattro hajtást is rendelni, lendületesen könnyedén mozgatja a kupét, hangja szép, bár nem elég erőteljes. Fogyasztása normál használat mellett kedvező, még forszírozott menetben is alig megy 10 liter fölé.

Biztonság

Vezetéstámogató rendszerei a legmodernebbek, adaptív tempomat mellett sávtartó, ráfutásra figyelmeztetés és vészfékező asszisztens is helyet kap, köszönhetően az első lökhárító két oldalára épített Long Range Radarnak, de ultrahangos szenzorok is vigyáznak a holtérben érkezők miatt.

Típustörténet

2016-ban érkezett az A5 második generációja, az új A5 már a Volkswagen újabb moduáris platformjára, az MLB-re épül, hagyományosan hosszmotoros elrendezéssel, de alapkivitelében elsőkerékhajtással. Az A5 és S5 együtt jelent meg, előbbit alapból 2.0 TFSI motor hajtja 190 lóerővel, ebből van erősebb 252 lóerős is, de ugyanekkora dízel is elérhető 190 lóerővel. Az S5 3,0 literes V6-os duplaturbós motort kap. Mindegyikhez rendelhető a TT-ben bemutatkozott Virtual Cockpit elnevezésű digitális, 12,3 colos műszeregység. Teljes egészében képes mutatni a navigációt, változtathatjuk rajta a műszerek méretét és a főbb információkat kipakolhatjuk rá, a középső kijelző nem is fontos, de mégis megmaradt fixen. Az MMI új kezelőfelülete egyszerű és ösztönösen kezelhető, az ergonómia tökéletes odabent, a beltér egyébként teljes egészében az A4-et idézi. 7 fokozatú duplakuplungos, villámgyorsan váltó automata szerkezetet kap, quattro hajtás esetén mindenképp. Sportos, de inkább hétköznapi hangolású autó, hely van benne, hátul sem tragédia, csomagtere kupésan tágas, jó utazóautó.