AUDI A5
(2016 - )
PozitÃv
Elegáns megjelenés, minőségi anyagok, Virtual cockpit, erős alapmotor, quattro hajtás lehetősége, modern beltér, sportos vezethetőség
NegatÃv
Alapból elsőkerékhajtás, kézi váltó nincs összkerékhajtáshoz, csomagban kapható extrák, magas ár
TÃpustörténet
2016-ban érkezett az A5 második generációja, az új A5 már a Volkswagen újabb moduáris platformjára, az MLB-re épül, hagyományosan hosszmotoros elrendezéssel, de alapkivitelében elsÅ‘kerékhajtással. Az A5 és S5 együtt jelent meg, elÅ‘bbit alapból 2.0 TFSI motor hajtja 190 lóerÅ‘vel, ebbÅ‘l van erÅ‘sebb 252 lóerÅ‘s is, de ugyanekkora dÃzel is elérhetÅ‘ 190 lóerÅ‘vel. Az S5 3,0 literes V6-os duplaturbós motort kap. Mindegyikhez rendelhetÅ‘ a TT-ben bemutatkozott Virtual Cockpit elnevezésű digitális, 12,3 colos műszeregység. Teljes egészében képes mutatni a navigációt, változtathatjuk rajta a műszerek méretét és a fÅ‘bb információkat kipakolhatjuk rá, a középsÅ‘ kijelzÅ‘ nem is fontos, de mégis megmaradt fixen. Az MMI új kezelÅ‘felülete egyszerű és ösztönösen kezelhetÅ‘, az ergonómia tökéletes odabent, a beltér egyébként teljes egészében az A4-et idézi. 7 fokozatú duplakuplungos, villámgyorsan váltó automata szerkezetet kap, quattro hajtás esetén mindenképp. Sportos, de inkább hétköznapi hangolású autó, hely van benne, hátul sem tragédia, csomagtere kupésan tágas, jó utazóautó.