CITROEN C3 PICASSO
(2009 - 2016)
Pozitív
Tágas utas- és csomagtér, jó variálhatóság, korszerű motorok, vidám és egyedi formavilág. Kényelmes rugózás.
Negatív
Lötyögős váltó, túlszervózott kormány. Meglehetősen magas vételár. A sok tetőoszlop korlátozza a kilátást.
Méret, kényelem, kidolgozás
Tág határok között állítható a kormány. Áttekinthető műszerfal, puha műanyaggal borítva. Magas az üléshelyzet, fura, de jópofa a digitális műszerfal, nappal a természetes fény világítja meg. Az egyik legtágasabb és legpraktikusabb kis egyterű. A hátsó ülések osztottak, sínen tologathatóak, vagy akár lehajthatóak, ilyenkor másfél köbméteres a sík padlós rakodótér. Vannak tárolórekeszek a padlóban és az első utasülés alatt. A sok tetőoszlop megnehezíti a kilátást.
Különleges felszereltség
Már az alap Tendance szint is gazdagon felszerelt, de klíma csak további 280 ezer forintért van. A Collection már klímás, ezen felül van még oldal- és függönylégzsák, tempomat, gyerekfigyelő tükör, és ködfényszóró is. Sok feláras extra csak ettől a szinttől érhető el. Szinte hiánytalan az Exclusive felszereltsége, de 900 ezerrel drágább a Tendance-nál.
Ajánlott motor
Már a 95 lóerős, pörgős 1,4-es is tűrhetően mozgatja a karosszériát. Jó választás a 120 lóerős 1,6-os benzines is, de a legjobban mégis valamelyik nyomatékos, 1,6-os dízel illik a C3 Picassóhoz. Ezek közül a gyengébb 90, az erősebb 109 lóerős. Közös jellemzőjük a halk működés és a hat-hét literes átlagfogyasztás.
Fenntartási költség
Csak két év garanciát adnak rá, aki ennél többet akar, annak fizetnie kell. A dízelmotorok szervizköltsége 100-150 ezer kilométer után magasabb lesz, mint a benzineseké.
Biztonság
Új modell létére csak négycsillagos a töréstesztje. Csak két légzsák van az alapmodellben, a Collection-től már hatot adnak. A menetstabilizáló ára 105 ezer forint, és az alapmodellhez nem is rendelhető. Vannak ISOFIX rögzítési pontok is.