MG

A márka története

Az MG a Morris Garages rövidítése, amely egy oxfordi Morris autókereskedés neve volt, a cég kezdetben átalakított gépjárműveket árult. Az átalakítások az 1924-ben alapított vállalkozás igazgatója, Cecil Kimber tervei alapján készültek. 1928-ra a gyártó üzletág elég erőssé vált ahhoz, hogy elszakadjon a Morris Garage-től, és megalakult az M.G. Car Company. William Morris tulajdonos 1935-ben eladta vállalkozását a Morris Motorsnak, majd 1952-ben a márka a British Motor Corporation (BMC) részévé vált. 1955-ben elkészült minden idők legsikeresebb MG-je, az MGA, amely egy látványos és modern sportkocsi volt. A hetvenes években rövid időre bezárták az abingdoni gyárat, ami nagy ellenállást váltott ki a dolgozók, kereskedők és a vásárlók körében, így egy kis idő elteltével a gyártás újraindult. 1982-ben újra bemutatkozott a márka, méghozzá az MG Metro kisautóval.
A vállalkozás 1986-ban a Rover csoport fennhatósága alá került. Két évvel később a British Aerospace, 1994-ben pedig a BMW lett a tulajdonos. A németek 2000-ben értékesítették a céget, így az MG az MG Rover Csoport tagjává vált. A Csoport 2005-ben csődbe ment és áprilisban leállt a gyártás. Júliusban a Nanjing Automobile Group megvásárolta az MG-t, akik Kínában újdonságként, Modern Gentleman (MG) elnevezéssel kívántak autókat forgalmazni. 2007-ben az a Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) szerezte meg az MG-t, megkezdődött a Roewe 750 gyártása, ami megegyezett Rover 75/MG ZT típusokkal. 2008-ban újraindult az MG-k forgalmazása Nagy-Britanniában, méghozzá a TF limitált szériában gyártott TF LE500 modelljével.
NévMG
CsoportShanghai Automotive Industry Corporation (SAIC)
Alapítás Éve1924
CégnévMG Motor UK Limited
SzékhelyLongbridge, Egyesült Királyság
Első autó1925, Old Number One
JelmondatAz MG márkanév a nyitható tetejű kétüléses sportkocsikkal forrt össze, de a gyártó limuzinokat és kupékat is készített.