PEUGEOT 807
(1994 - 2014)
Pozitív
Komfortos, praktikus, jól variálható utastér, tekintélyes raktér, erős motorok, remek vezethetőség, biztonság.
Negatív
Hét üléssel nem túl nagy csomagér, újonnan magas vételár, nagy értékvesztés.
Méret, kényelem, kidolgozás
Kiviteltől függően hat vagy hét embernek is tágas, finoman kidolgozott, barátságosan berendezett, de részleteiben helyenként elnagyolt kivitelezésű. A kezelőszervek ergonómiája nagyrészt rendben, de igencsak ötletszerű a középre helyezett műszeregyüttes: nehezen áttekinthető. Felhasználóbarát részletmegoldások, rengeteg segítő kütyü, (legtöbbször elektromos mozgatású) tolóajtók. Elődjénél 30 centivel hosszabb, így itt már akkor is van csomagtartó, ha az összes ülőhely bent van, öt ülés mögött már 780 literes raktér, kétüléses kisáruszállítóként majdnem három köbméter rakteret kínál.
Különleges felszereltség
Hasznos, ügyes részletmegoldások, akár három tolótető, igényes berendezés. Alapból van klíma, szervo, zümisablak, egy szinttel feljebb már az ülés meg a hátsó ablak is gombnyomásra mozdul. De nem ritka a még ezeknél is dúsabban felextrázott plüss, vagy éppen bőr bútorzatú luxuskivitel sem.
Ajánlott motor
Általános igényekhez elég a 2,0-es dízel 109 lóereje, persze kellemesebb az erősebb, alig kevésbé takarékos, ráadásul különösen kulturált járású 2,2-es dízel. A 2000-es benzinessel el lehet járni, de a nagy és nehéz kocsit csak pörgetve képes némileg dinamikusabban mozgatni. A V6 bő 200 lóerejével a német autópályák mércéjével is gyors, de a fogyasztása is másik dimenzió.
Fenntartási költség
A szerkezetek tartósak, nagyobb gondok csak kivételesen adódhatnak, inkább csak kisebb zűrök fordulnak elő. Átlagosnak mondható karbantartási és javítási költségek.
Biztonság
Ötcsillagos törésteszt, az utasokra, különösen a gyerekekre (természetesen megfelelő gyereküléssel) nagyon vigyáz, de a gyalogosokat nem kíméli. Egyébként komplett biztonsági felszereltség, majdnem tökéletes, csak néhány részletmegoldás lehetne jobb, pl. a hátsó fejtámlák alacsonyak.