TOYOTA IQ

(2009 - 2014)

Pozitív


Praktikus és ötletes, ideális városi kisautó, jópofa formaterv, gazdag alapfelszereltség, könnyű parkolás, ötcsillagos Euro NCAP eredmény, kedvező fogyasztás.

Negatív


Hosszabb távon már három személynek is passzentos, közepes minőségű anyagok a kabinban, 180 cm felett szűkös lehet, négy üléssel zéró csomagtér, magas vételár.

Méret, kényelem, kidolgozás

Klausztrofóbiára hajlamosak nem fogják jól érezni magukat a kabinban. Szinte varázslat, de az utastér elméletileg négyszemélyes, gyakorlatilag három felnőtt még viszonylag kényelmesen el is fér odabent. Hosszabb utakon gémberedő testrészekre, nyilaló hátra kell számítani. Az iQ egyik legnagyobb hiányossága, hogy a vezetőülés magassága nem változtatható, ami kisnövésűeknek és lakliknak egyaránt gondot jelenthet. Van viszont pohár- és palacktartó, pakolhatunk az ajtózsebekbe, a váltó elé és mögé, a kesztyűtartó helyére pedig egy tépőzáras táskát rögzíthetünk.

Különleges felszereltség

A berendezés anyaghasználata erős közepest érdemel; jó az összeszerelés minősége. Kiemelkedő viszont az iQ alapfelszereltsége, amelynek része: klíma, multifunkciós bőrkormány, elektromos ablak, sötétített üvegezés, fedélzeti számítógép, MP3-as CD-s rádió, Aux bemenet, fűthető külső tükör, alufelni. Felárért még akár érintőkijelzős navigáció is szerepelhet.

Ajánlott motor

Három erőforrás: egyliteres VVT-i (68 LE), 1,33 literes Dual VVT-i (98 LE), 1,4 literes D-4D dízel (90 LE). Az alapmotor kissé lomha, ám a városi forgalomban már ez is megteszi, a nagyobbik benzinmotorral és a dízellel akár hosszabb utak is nyugodtan vállalhatók. A gázpedál folyamatos padlóba taposása a motor és a kocsi méretéhez képest viszonylag nagy fogyasztást eredményezhet.

Fenntartási költség

Várhatóan alacsony fenntartási költségek, köszönhetően a motorok kis étvágyának és a Toyota megbízhatóságának. Multidrive (CVT) váltóval magasabb fogyasztás és hangosabb üzemelés. Érdemes tudni, hogy a 2008. november–2009. november között gyártott modelleket az esetleg beragadó gázpedál miatt visszahívták.

Biztonság

(Elméletileg) biztonságosabb jóval nagyobb testvérénél, a csupán három csillagos Urban Cruisernél is. Az iQ rácáfol a kisautó = gyenge biztonság sztereotípiára: ötcsillagos Euro NCAP eredménye magáért beszél. Teljes őrangyal brigád vigyáz ránk: ABS, kilenc légzsák (széria), menetstabilizátor stb.

Típustörténet

2008. Az IQ a Genfi Autószalonon debütál. Ősszel elindul a típus forgalmazása Japánban, ahol a 2008-as Év Autójának is megválasztják. 2009. Európában is kapható az IQ, egyliteres VVTi (68 LE), valamint 1,33 literes Dual VVTi (98 LE) benzinmotorral, melyekhez manuális, illetve fokozatmentes CVT (MultiDrive) váltó is rendelhető. Később a motorpalettához egy 1,4 literes D-4D dízel erőforrás csatlakozik. 2010. Az IQ második helyen végez az Év Autója választáson, a VW Polo mögött.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre