Toyota Corolla E210
(2018 - )
PozitÃv
Hatékony hibrid hajtás, alacsony üzemeltetés, jó vezethetÅ‘ség, kielégÃtÅ‘ helykÃnálat.
NegatÃv
Kivezették az 1,6-os szÃvómotort, Ãgy aki nem akar turbót, csak a magasabb árú hibridet tudja választani, hosszú távon azzal jobban is jár. A beltér anyagai nem a legjobbak, az ergonómia sem a legfrissebb, a multimédia is évekkel ezelÅ‘ttinek tűnik
Méret, kényelem, kidolgozás
Tizenkettedik generációjával a Toyota visszatért a széles modellkÃnálathoz a Corollánál, Ãgy a négyajtós szedán mellett újra beszélhetünk ötajtósról és kombiról is. Utóbbi csomagtere pár liter hÃján 600 literes és remekül pakolható, az ötajtósé viszont a kategóriában nem kiemelkedÅ‘, csak 313 liter. Az utastér kellÅ‘en tágas mindegyik karosszériánál, az alap ülések is jó tartásúak, kényelmesek, a műanyagok nem a legjobbak, de a hangulat lehet klassz, fekete helyett választhatunk világos műszerfal és ajtókárpitokat, az összeszereltség jó, a kapcsolók között találunk klasszikus darabokat is, az összhang nem a legjobb.
Különleges felszereltség
A GR Sport kivitelek sportosabb külsővel igazán klassz megjelenést adnak a Corollának. Felárért keményebb futóművet is ad, de alapvetően csak a dizájnról szól, mégis remekül áll neki a sportos külső.
Ajánlott motor
1,2-es turbómotor mellett kétféle hibridet kÃnál a Corolla, melyek közül az 1,8-as régebbi konstrukció, de árban és használhatóságban is talán a legjobb kompromisszum. Hatékony, kedvezÅ‘ fogyasztású és mindenképp igazán tartós, kiforrott technológiára épül. A 2,0 literes újabb konstrukció és minden tekintetben finomabb működésű és erÅ‘sebb is az 1,8-asnál. Komolyabb összeget kérnek érte, de a használhatóságában is minÅ‘ségi az ugrás.
Fenntartási költség
A Toyota hibrid rendszerei több mint 20 éve bizonyÃtanak már a piacon bármilyen nagyobb költségtÅ‘l mentesen akár hosszú távon is. A benzinmotor igényli a karbantartást, mint bármilyen más benzines, de az olajcseréken és a tömÃtések állapotán túl másra nem igazán kell figyelni, az akkumulátor állapota is csak tizenévesen romlik jellemzÅ‘en.
Biztonság
Az Euro NCAP ötcsillagos törésteszttel jutalmazta a modellt 2019-ben, felnőtt utasvédelemre 95, gyermek utasvédelemre 84, gyalogosvédelemre 86, vezetéstámogató rendszereire pedig 77%-ot kapott.