80 kilogrammal nőtt a Ford Transit hasznos teherbírása

Repülőgépipari technológiával fejlesztette a Ford a Transitot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyobb teherbírással és kisebb saját tömeggel érkezik év közepén a felfrissített Ford Transit.

A repülőgépiparból is ismerős CAD-technológiát is bevetett a Ford a Tranit frissítésekor, amelynek során a tömegcsökkentés fontos szerepet játszott. Így lett a Transit a Ford első haszongépjárműve, amely alumínium motorháztetővel készül. Emellett szilárd kompozit anyagú rekeszfalat és pörgetett formázással készült acél keréktárcsákat is kapott a teherautó annak érdekében, hogy kevesebbet nyomjon a mérlegen. Kívülről szemlélve azonban nincsenek nagy változások. A három díszléces új hűtőrács és az enyhén átrajzolt első lökhárító árulkodik csak a frissítésről, illetve a fényszórók burája alatt történt egy kis változás.
Hirdetés
A tömeg csökkentése a teherbírás növekedését hozta magával. A Transit hátsókerék-hajtású, hosszú tengelytávolságú, közepes tetőmagasságú változata például 80 kilogrammal lett könnyebb, mint a kifutó modell. Az elsőkerék-hajtású változat esetében a tömegcsökkenés 48 kg. Szintén a tömegcsökkentés hozadéka az üzemanyag-fogyasztás mérséklődése, ugyanis átlagosan 7 százalékkal kevesebbet fogyaszt az új Transit. A szintén felfrissített kétliteres EcoBlue dízelmotor-családban ráadásul megjelent egy erősebb, 185 lóerős változat is, illetve a hátsókerék-hajtású kivitelekhez már tízfokozatú automata sebességváltó is társítható. A szegmensben elsőként kínál a Ford 48 voltos hibrid hajtásláncot, amely a gyakori megállásokkal és elindulásokkal tarkított városi használat során akár 8 százalékkal is csökkentheti a 2,0 literes EcoBlue blokk üzemanyag-fogyasztását. A vezetők dolgát új vezetéstámogató technológiák és adatátviteli megoldások teszik még kényelmesebbé, a flottaüzemeltetők pedig a FordPass beépített modem-technológia révén optimalizálhatják az autók kihasználtságát és működési költségeit. A Transitban immár széles látószögű első és hátsó kamera, magasan elhelyezett tolatókamera, oldalsó érzékelőkkel kiegészített parkolássegítő rendszer, kiállássegítő rendszer és keresztirányú forgalomfigyelő is helyet kapott. Emellett utánfutó funkcióval kiegészített holttérfigyelő, adaptív sebességtartó, sávtartó, és gyalogosészleléssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer is növeli a biztonságot. Az év közepén tehát megérkezik a márkakereskedésekbe a megújult Transit, ami valószínűleg újabb lökést ad az eddig is szárnyaló eladásoknak. Az idei első negyedévben ugyanis 11,8 százalékkal nőttek a Transit eladások az előző év azonos időszakához képest.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?