A fÅ‘nök autója – csúcs Mondeo teszt
Ford Mondeo 2.0 SCTi Powershift Titanium Luxury teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csúcsmodelljével, 2,0 literes, 240 lóerős, turbós, EcoBoost benzinesével járt nálunk a tavaly megújult Ford Mondeo, jó is volt!
Eleganciát fokozó tényezÅ‘ az oldalablakokat szegélyezÅ‘ krómdÃszÃtés. A LED-es menetfény alapáron csak a Titanium szinttÅ‘l jár, a mindegyik verzióhoz csak extraként kÃnált 19 colos felnik valós méreténél kisebbnek mutatják a Mondeót
Szolid hátsó légterelőjével, dupla kipufogóvégével talán hátulról a legsportosabb a Mondeo
Épp a múlt héten, a Mondeo egyik új konkurense, azaz a Hyundai i40 kapcsán Ãrtam, amióta megjelent a kölni középkategóriás aktuális, tavaly frissÃtett változata, azóta itthon letaszÃthatatlan a középkategória eladási trónjáról. A Ford tervezÅ‘i ráadásul érezhetÅ‘en beleadtak apait, anyait a ráncfelvarrás során, hogy ez Ãgy is maradjon. Megjelent például a divatos és természetesen nem kevésbé hasznos LED-es nappali fény, a kétkuplungos robotváltó, a korábbi, 2,5 literes, öthengeres turbómotor helyét négyhengeres, szintén feltöltÅ‘s, de közvetlen befecskendezéssel is izmosÃtott 2,0 literes vette át. Noha a vásárlók zöme továbbra is a TDCi turbódÃzeleket választja, az igazi érdekesség ez az egység, és nyilván ezért, tesztautóból is ilyet kaptunk.
KitűnÅ‘en áttekinthetÅ‘, igényes, puha plasztikokból épülÅ‘ a műszerfal, óriási az elsÅ‘ helykÃnálat, nem lehet panasz a pakolóhelyekre sem
Jó pont, hogy a Titanium Luxury bőr kárpitozásához alapáras az első ülések hűtése-fűtése
Látványosan nagy az elsÅ‘-hátsó helykÃnálat. A második sor padlója csaknem sÃk, ezért a beszállás még az átellenes oldalra sem macerás. A Titanium Luxury üléseinek kényelme fenomenális
Nem csak az elsÅ‘ ülések közötti könyöklÅ‘ rekesze, a mély kesztyűtartó is flokkolással zörgésmentesÃtett
Ez itt a különlegesség, látszik ugyanis kÃvülrÅ‘l is, fÅ‘ként az extraként felszerelt, 19 colos (iszonyatosan alacsony oldalfalú, 235/40-es abroncsokat viselÅ‘) alufelniknek köszönhetÅ‘en, hogy nem mindennapi Mondeóval van dolgunk, de azért azt senki sem gondolná, hogy ennyire sportos arcot mutat vezetés közben az óriási ötajtós. Nem is a menetdinamika az, ami letaglózó, hanem a kormánymű közvetlensége, gyors reakciója, a futómű elképesztÅ‘ stabilitása. Ráadásul utóbbihoz és a peres abroncsokhoz mérten a csillapÃtás is nagyon jó, ilyen felnikkel, ilyen stabilitással, és hagyományos, acél rugókkal igazán bámulatos a Mondeo rugózási kényelme. Magyarán nem csak vaduláshoz, kényelmes utazáshoz is kiváló partner a csúcsmotoros, középkategóriás Ford. Autópályán feltűnÅ‘en csendesen gurul, 130 km/óránál nem egész 2900/perc a motor percenkénti fÅ‘tengelyfordulata, miközben a zajcsillapÃtás valóban elsÅ‘rangú (itt 67 dB(A) zajszintet mértünk, összehasonlÃtásul a Mercedes-Benz CLS-ben 66-ot – autópályán tehát igazán nagyautós arcot mutat a városban is csendes, de ott a CLS-tÅ‘l például jobban elmaradó Mondeo).
Megszokást igénylÅ‘, de praktikus, hogy az összetett, műszereik közötti menürendszerben a kormánykerék gombsorával navigálhatunk. Szintén megjegyzendÅ‘, de minden esetben idegesÃtÅ‘, hogy kikapcsolt szórakoztató-rendszerrel kihangosÃtó sincs, és ilyenkor az amúgy profin, segédvonalakkal is segÃtÅ‘ tolatókamera sem érhetÅ‘ el
Rekesz és dupla pohártartó a hátsó ülés kartámaszában
A komfortos utazásban meghatározó az utastér berendezése is, az árban csaknem a csúcsszintet, komfortban pedig azt képviselÅ‘ Titanium Luxury kényelmes, bÅ‘r bevonatú, hűthetÅ‘-fűthetÅ‘ elsÅ‘ üléseibÅ‘l több órás utazások után sem igen kÃvánkozik ki az ember. A méretes székek tartása hibátlan, s a kezelÅ‘szervek is ideális közelségbe helyezhetÅ‘k, a jó fogású kormány igen széles tartományban tologatható. Az elsÅ‘ utasok kivétel nélkül megdöbbenve konstatálják, hogy óriási lábterük elÅ‘tt milyen mély kesztyűtartó rejtÅ‘zik, pakolni egyébként a könyöklÅ‘ rekeszébe és az ajtózsebekbe is bÅ‘ven lehet. Ötajtós középkategóriásnál sajnos nem egyértelmű, hogy kényelmesen lehet ülni a hátsó sorban is, a Mondeóban viszont igen. Tánctérnyi a lábhely és 180 centiméteres magassággal is jó a fejtér, a csaknem sÃk padló és az ülésszélesség miatt rövidebb távra akár három utasnak is elviselhetÅ‘ a második sor, s oda három gyerekülés beszÃjazása sem kunszt.
Csendesen suhan, sportosan, mégis komfortosan mozog a turbós benzinmotorral hajtott Mondeo
FelnyÃló hátsó ablakával jól pakolható a Mondeo kÃnálatában alapesetben legkisebb méretű, 540 literes, ötajtós csomagtere. A poggyásztér egyszerűen, hagyományos üléshajtással bÅ‘vÃthetÅ‘ mintegy 1,5 köbméteresre
Miként a Mondeo alapverziója, a 6 510 000 forinttól kapható Ambiente is korrektül felszerelt (egyebek mellett 7 légzsák, visszagurulásgátlós ESP, légkondicionáló, elektromos elsÅ‘ ablakok, távirányÃtós központi zár, fedélzeti számÃtógép, kormányról vezérelhetÅ‘ CD-rádió, az e motorral és ötajtós karosszériával 9 935 000 forintért kÃnált Titanium Luxury már kifejezetten fényűzÅ‘ ellátmányt ad. Ebbe, a kényelem-orientált csúcsverzióba sok egyéb mellett esÅ‘- és lámpaszenzor, elektrokróm belsÅ‘ tükör, szÃnes műszerfali kijelzÅ‘, Xenon fényszóró, bÅ‘r kárpitozás, hűthetÅ‘-fűthetÅ‘, elektromosan mozgatható elsÅ‘ ülés, nagyon profi elsÅ‘-hátsó tolatóradar, kulcs nélküli nyitó- és indÃtórendszer egyaránt kerül. A hosszas opciós listáról a tesztautóban kipróbálhattuk a kiváló gyári navigációt és a parkolást segédvonalakkal is segÃtÅ‘ tolatókamerát, az adaptÃv, kiválóan működÅ‘ automata reflektoros elsÅ‘ fényszórót, a hasznos holttérfigyelÅ‘t és a lanyhatagan jelzÅ‘ sávtartó elektronikát is. A sorozat egyik legfÅ‘bb érdekessége, a távolságtartós tempomat a 19 colos felnikkel nem párosÃtható, ezért a sportos tesztautóba sajnos nem került bele. Pedig a Mondeo lényegét talán pont ez utóbbi emelné ki leginkább: prémiumos tudást, menetdinamikát és komfortot tartogat az alapvetÅ‘en tömegmodellnek számÃtó és tucatáron kÃnált, tágas Ford. A vételár Ãgy magasnak aligha nevezhetÅ‘, s a benzinkutaknál fizetendÅ‘ "dÃj" sem tragikus, a gyári, 7,7 l/100 km vegyes érték csodás (lenne), a teszten mért, 10,7-es átlag pedig a teljesÃtményhez mérten még mindig elfogadható.
A régi mondeo st220 226 lóerÅ‘s volt 240-226=36 nem tudom hogy jön ki! Ráadásul ha a súlyadatokat is figyelembe vesszük nem csodálkozunk azon, hogy az ST220 7.4 mp alatt volt százon, a régi ST220 nem turbó motoros, valószÃnűleg ezért fogyaszt többet. Szerintem az SCTI-el nem érdemes leállni versenyezni a régi ST220-al, mert az illetÅ‘ pórul járhat! Egyébként a többi stimmel!
kedves Joya!
Nyilván többen vesznek focus-t mint c4-est mivel mégis csak egy német autóról van szó.
És ha a szÃvedre teszed a kezed + még az eszedre is hallgatsz te is inkább ford-ot vennél mint citroen-t.
Vissza térve a Mondeo-ra, a saját kategóriájában csak a Passat illetve az Insignia(Vectra) jöhet szóba mint méltó ellenfél. És ha már kiad az ember kb 10millió-t (csak) egy középkategóriás autóért akkor persze, hogy nem egy laguna-t vagy egy c5-öst fog venni.
Ja magyar utak? Azt nem tudom miben befolyásolja a motor élettartalmát, ezt biztos Kölnben meg tudják magyarázni de ,hogy a magyar utakra a Fordnak van a legjobb futóműve az is biztos.
Egy szónak is 100 a vége: MADE IN GERMANY!!!
[i]illetve a Citroen Ford közös gyermekére a Focusra igaz.Gépészetileg egyformák a c4-el.[/i]
Tessék? Valamiről lemaradtunk?
Mi köze a Focusnak a Citroenhez? szerintem neked fals információid vannak, a Focusnak az S40-hez és a Mazdákhoz több köze van, ha már a márkák közös platformjait vizsgáljuk.
Az igaz, hogy a Ford vásárol a PSA-tól dÃzel aggregátokat, de ennyi és nem több.
A Mondeo egyáltalán nem drága, ezért a műszaki tartalomért ennyit kérnek a többiek is, és ezt a technikai szintet nem is nagyon lehet odaadni olcsóbban.
Ellenben érdekelne, hogy mire alapozod azt az állÃtásod, hogy a Mondeok olyan sokat megállnának. De ha lehet ne arra, hogy a barátod nagybátyjának a 10 éves Mondeoja is letérdelt…
Ha olyan hatalmas a tapasztalatod, akkor nyilván azt is tudod, hogy az OMW nem kénezi már egy ideje az üzemanyagot, a MOL viszont csak tavalytól állt át teljes egészében.
Az üzemanyagok minÅ‘ségét, összetételét szabványok Ãrják elÅ‘. Elvileg a magyar gázolaj sem rosszabb mint az osztrák, maximum akkor, ha “rontják” a kereskedÅ‘k.
Nekem nincs akkora tapasztalatom mint neked, én csak Szlovéniában, Horvátországban, Olaszországban, Ausztriában és Németországban tankoltam eddig, többnyire benzint, de semmi különöset nem vettem észre. Szlovénoknál 2 hete 1,27€ volt a 100-as oktánszámú benzin. Na azt észrevette az Astra is. De ezen kÃvül semmi! 🙂
-Nem megy jobban, -Nem indul jobban, -Nem eszik kevesebbet.
A Mondeo nagyon drága és sajnos nem megbizható.Ez inkább a gázolajosra igaz,illetve a Citroen Ford közös gyermekére a Focusra igaz.Gépészetileg egyformák a c4-el.Érdekes , hogy a Focust menyivel többen vásárolják mint a Citroen C4 -et.Talán a neve??Vagy valami vélt presztizs??Sok öltönyöst látok feszengeni Focusban.Nagyra becsült ex Fordos kolléga ilyenkor mindig nevet és ugyis megáll kezdetü ezrszer hallot mondatába kezd.Pesze a Ford sokat hivatkozik a magyar utak és üzemanyagok minőségére.Igazuk van kétségtelen.Ennyire rossz gázolajat nem találni sehol se.Csak Omv prémium diesel.Nincs közöm az Ömv hez,csak hatalmas a tapasztalatom /europa szerte/.És csak jó tanács aki vigyázni szeretne a dieselmocira.
lehet hogy csak nekem fura 10 milliót kiadni egy mondeóért 🙂
Kedves Tamás!
Nagyon köszönöm az észrevételt! JavÃtottam!
Üdvözlettel,
Katona Mátyás
Van egy picike elÃrás a cikkben,az ,hogy 19000 fordulattól tudja a nyomatékcsúcsot,egy plusz nulla:-).