Elege lett a MÁV-nak és a rendőrségnek: fix kamerákat telepítenek a vasúti átjárókba!

A VÉDA kamerák nem csak a tiloson áthaladást rögzítik majd, más szabálysértések esetén is bizonyító erejűek lesznek

Csak az idén több mint két tucat baleset történt vasúti átjárókban, amelyek jelentős része tragédiával végződött. A MÁV és a rendőrség többek között az ilyen eseteket szeretné visszaszorítani a fix kamerákkal.

2025-ben június 15-ig eddig 26 idegenhibás közúti közlekedési baleset történt a hazai vasúti átjárókban. Ebből 6 halálos kimenetelű, amelyben 8-an vesztették életüket, ezen kívül 3-ban további 10 személy sérült meg könnyebben vagy súlyosabban. A rendőrség kiemelte, ezekben kivétel nélkül a gépkocsivezetők figyelmetlensége okozta a csattanásokat. Éppen ezért az ORFK és a MÁV-csoport közösen VÉDA kamerarendszereket telepít a vasúti átjárókba.

Az első "vasúti VÉDA" már el is készült, méghozzá Siófokon, a Szabadfürdő melletti megállóhely mellett, hiszen a nyári időszakban ez a csomópont különösen forgalmas, nem csak a gépjárművek, de a gyalogosok miatt is. A hatóság közleményében kiemelte, nem csak a tilos jelzésen történő áthaladást rögzítik majd, de a gyorshajtást, a biztonsági öv használatának elmulasztását, valamint a sorompórongálást is. Utóbbi egyébként meglepően gyakori: csak 2024-ben 859 ilyen esetet jelentettek, de idén májusig is 274 alkalommal rongáltak meg ilyen berendezést.

Elvégeztünk egy országos felmérést, amely során áttekintettük a közlekedési balesetek szempontjából veszélyes, vasúti átjáróval érintett helyszíneket. A MÁV-csoporttal közösen kijelöltünk 50 olyan vasúti kereszteződést, ahol a beavatkozás és az ahhoz kapcsolódó fejlesztés indokolt lehet. Elsődlegesen hat vasúti átjárót jelöltünk ki, ahol összesen tíz kamerát telepít a MÁV-csoport, amely a VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat rendszerében lesz integrálva. Ezeken a helyszíneken a gyorshajtások mellett a vasúti átjáró tilos jelzésére vonatkozó szabályok megszegését is dokumentálni fogja a rendőrség" - mondta Óberling József rendőr ezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság Rendészeti Főigazgatóság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője, rendőrségi főtanácsadó, az ORFK-OBB ügyvezető elnöke.

„16 éve nem történt baleset a vasút hibájából vasúti útátjáróban, de a felelősség közös, így vasúttársaságként is mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy az átkelés biztonságos legyen. Felelősségünk közös és egy közlekedési baleset mindenkinek fáj. Minden vonat elején dolgozik kollégánk, mozdonyvezetők, akik adott esetben édesanyák vagy édesapák is lehetnek, őket is hazavárják. Mi azt szeretnénk, ha ilyen esetek nem fordulnának elő, ezért szeretnénk visszaszerezni a sorompó piros jelzésének presztízsét, ezért is dolgozunk közösen a rendőrséggel. A balesetek számának visszaszorítása mindannyiunk közös ügye, amelyhez a közlekedési morál javulása elengedhetetlen - tette hozzá Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?