Az utóbbi időben több sportmodell érkezését is belengette a Toyota, ezek közül az egyik legérdekesebb a több mint 20 év után visszatérő Celica. Most kiderült, mi lehet majd az újdonság pontos neve!
Egyelőre ez csupán egy látványterv, messze nem biztos, hogy így fog kinézni az új CelicaMár egy ideje biztosan lehet tudni, érkezik a nyolcadik generációs Celica, hiszen a Toyota hivatalosan is megerősítette. Nemrég Brazíliában a Gazdasági Minisztériumnak benyújtották a modellhez kapcsolódó védjegyoltalmat, amely szerint a kupé GR Celica néven tér vissza. Ebben nincs túl sok meglepetés, hiszen manapság a japán márka minden sportautója megkapja a GR jelölést, amely a Gazoo Racingre, vagyis a márka sportdivíziójára utal.
A GR Yarishoz hasonlóan a Celica is összkerékmeghajtást kaphat
A brazil bejegyzés már csak azért is lehet érdekes, mert eddig csak az európai és a japán forgalmazásról esett szó, az amerikai kontinens kapcsán hallgattak az illetékesek. Bár ebbe nem feltétlenül kell többet belelátni, elvégre a három régió autópiaca jelentősen eltér, nem beszélve az emissziós kvótákról.
Marad a GR86 is, mellé érkezik a kínálatba a Celica
Magáról a GR Celicáról egyelőre keveset tudni, de egybehangzó japán sajtóértesülések szerint a Toyota új fejlesztésű 2,0 literes, négyhengeres erőforrása kerülhet az autóba, akár kerek 400 lóerős teljesítménnyel. Ehhez jó eséllyel a GR Yarisban és GR Corollában is látott összkerékmeghajtást fogják társítani, viszont a japán lapok szerint lényeges különbség lehet a motor elhelyezése. A Celica első hét generációjában kivétel nélkül előre került a blokk, ám ezen változtathatnak, és most először középre helyezhetik az erőforrást. Fontos hangsúlyozni, ezt egyelőre nem erősítették meg hivatalos forrásból.