Kilencedjére is piacvezető a Ford, elárulta idei titkait

Csokornyi hibridet és új SUV-okat is hoz idén a Ford

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha a teljes járműpiacot nézzük, hazánkban tavaly is a Ford érte el a legkomolyabb eredményt, piacvezető. Sok újdonságot ígér az idei évre is, most még V6-os és V8-as motorokkal is.


Zsinórban kilencedik éve piacvezető a Ford az összesített személyautó és kishaszonjármű eladások tekintetében. Tavaly ismét több mint 20 ezer (konkrétan 20.047) példányos eladással zárt, ezzel 903 példánnyal maradt el a 2008-as értékétől, egyben az egyetlen olyan márka volt, amelyik a bűvös húszezres szám fölé jutott tavaly. A teljes piac 12,1 százalékát, a személyautókénak 9,99%-át, míg a haszonjárművekének 26,85%-át tudhatja magáénak. Több haszonjárművet értékesített önmaga, mint a második és harmadik helyezett Fiat és Opel összesen, s az eladott 6102 haszonjármű a Ford Magyarország életében is rekord volt.
Hirdetés

A Ford évértékelő sajtótájékoztatóján a puszta számok mellett számos érdekesség kiderült még. Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója például elmondta, hogy bár 38 értékesítési pontjuk szerényebb számú, mint egy-egy konkurenciájuké, ugyanakkor pont a kisebb hálózat miatt tudnak azok tagjai pénzügyileg sokkal stabilabbak lenni. Márkaszerviz egyébként összesen 50 helyen van az országban, s tavaly is volt olyan pont (Egerben és Siófokon), ahol a szerviz mellé márkakereskedés is épült.
A remek számokat tavaly is 10 új, vagy frissített modelljének köszönhette a Ford, valamint persze annak, hogy nem csak egy-egy szegmensben, hanem szinte mindben tudnak nagyon ütős ajánlatokat adni. Vezetők a Kugával a kompakt SUV kategóriában, a Transittal a haszonjárművek között. A tavalyi újdonságokról elmondható, hogy a már Európában gyártott, frissített EcoSport a B SUV szegmens második legnépszerűbb modelljeként végzett, de befutott a Fiesta Active és ST változata is, megújult a Mustang és a Transit/Tourneo Custom páros, valamint a Transit Connect és Courier is, a negyedik generációs Focus pedig rögtön ST-Line, Vignale és Active verziókkal is érkezett. Ugyanakkor az idei évre is bőségesen tartogatnak még újdonságokat.
Mielőtt azonban az idei év új Fordjaira rátérnénk, még néhány mondat a cégről, ami hazánkban közel 700 főt foglalkoztatva, s egyre több európai és globális feladatát innen ellátva rejtett autógyártóként van jelen. A társadalmi felelősségvállalás jegyében tavaly 6 úgynevezett demóautót adtak hazai középiskoláknak, hogy elősegítsék a szakemberképzést. A kereskedelmi forgalomba nem kerülő, de teljesen működő, s a legmodernebb biztonsági rendszerekkel is felszerelt autók kiváló lehetőséget adnak az elektronikák megismerésére és szervizelésük megtanulására is, ráadásul ehhez a Ford az oktatóknak képzést is ad szentendrei központjában. Ha ez nem lenne elég, a Ford tavaly is 328 fiatalnak adott ingyenes vezetéstechnikai képzést, ami annak tudatában igen fontos, hogy arányaiban pont a fiatalok okozzák a legtöbb balesetet.
Mivel készül az idei évre a Ford?
Elég sok mindennel! Tavasszal érkezik a Mustangból (is) ismert 2,3 literes turbómotor immár 280 lóerős változatával a Focus ST (ötajtósként és kombiként), valamint ismét lesz az ST-ből dízel is, a 2,0 literes, 190 lóerős EcoBlue TDCi, ami a Ford 8 fokozatú automata váltójával is kapható lesz. Már februárban kap egy faceliftet a Mondeo, ami minden korábbi pletykát cáfolva marad tehát a kínálatban, az eddig csakis négyajtósként létezett hibrid ráadásul kombiként is elérhető lesz.
A negyedik negyedévre valóságos SUV offenzívát ígér a Ford. Az Ecosport mellé érkezik egy teljesen új B szegmenses SUV, ami szintén Craiovában fog készülni, 1,0 literes EcoBoost motorral, 48 V-os hibridrendszerrel és az 1.5 TDCi dízellel is. Év végéig befut a teljesen új Kuga, ami a Focusból és a Fiesta ST-ből ismert 1,5 literes EcoBoost, a 2,0 literes EcoBlue TDCi motorok mellett egy 2,5 literes szívó benzinesen alapuló hibridet is ígér, de 48 V-os hibrid nála is elérhető lesz a 2.0 TDCi-hez. Ami viszont a Ford idei szó szerinti nagyágyúja lesz, az az új, Európába is áthozott Explorer, ami több mint 5 méteres hosszal, hétüléses utastérrel, 3,0 literes V6-os motorral és plug-in hybrid rendszerrel, 450 lóerővel, és 10 fokozatú automata váltóval jön. Ha a hazai szabályzás nem változik, még zöld rendszámra is jogosult lesz, hiszen 50 kilométeres (a limit kétszeresét jelentő) emissziómentes hatótávval várható.
Hogy a haszonjárművek körében idén is piacvezető maradjon a márka, ott is bőséggel tartogat újdonságokat. Elsőként az aktuális Fiesta Van verziója érkezik, majd májusban jön a Transit és a Tourneo Custom esetén az immár 185 lóerős 2.0 EcoBlue TDCi motor, 48 V-os hibridrendszerrel, a hátsókerék-hajtású változatokhoz elérhetővé válik a 10 fokozatú automata váltó, szeptemberben pedig befut az 1.0 EcoBoost benzinesen alapuló plug-in hybrid, 50 kilométeres emissziómentes hatótávval. Jön a szegmensében az eladások közel 50 százalékát eddig is vivő Ranger pick-up Raptor változata - 213 lóerős biturbó dízellel, 10 fokozatú automata váltóval, sok egyéb mellett 5 centivel növelt hasmagassággal, szélesített nyomtávval, 2 mm vastag haspáncéllal és 10 fokozatú automata váltóval.
Van persze rossz hír is: a tavaly a személyautóknál bevezetett, az új mérési norma szerinti Euro 6.2 emissziós szabvány bevezetése a haszonjárműveknél idén szeptemberben esedékes, így a típusbizonyítványoknál hasonló elhavazás és mizéria várható idén is. Bőven lesz dolga a gyártóknak és az NKH-nak. Előbbiek ráadásul már most készülhetnek a 2021-től az EU-ban előírt - nagyjából teljesíthetetlen - 95 g/km CO2 emissziós flottaátlagra, aminek nem teljesítése esetén autónként és grammonként 95 eurós bírságot lesznek kénytelenek befizetni bírságként. Ezért jön a sok-sok hibrid, de tervben van egy új kompakt villanyautó is a Fordnál, ami azonban leghamarabb jövőre várható csak. Egyelőre nincs kimondva, s az egyik idei újdonság épp a Mustang Bullit, de kérdőjeles, hogy a rajongott V8-as motorok (aminek részint köszönheti a Mustang a sportautók szegmensének első helyét...) meddig maradhatnak. Idén azonban még vannak, a Ford sajtótájékoztatóján már hazai rendszámmal pózolt egy Bullit, amit persze reméljük, hogy mihamarabb meg is kaparinthatunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.01.05. at 17:33
    Permalink

    Újra Európába jön az Explorer? Nem találtam erről még külföldi cikket sem, de ez nagyon jó hír és kíváncsivá is tett. Jöjjön minél több amerikai Ford az öreg kontinensre!

  • 2019.01.06. at 10:08
    Permalink

    Kilencedjére is piacvezető itthon, gratulálok a nagyszerű teljesítményhez. Még egy titkot elárulhatnának, MAGYAR menü mikor lesz az autókban???

    • 2019.01.06. at 12:37
      Permalink

      A sikeressége miatt nincs magyar nyelv! Szarnak rá, így is megveszik az emberek, köztük én is! A kötelező szervizeknél meg lehúznak egy valag pénzzel a semmiért. Másfél óraig lógott az autóm az emelőn, szerelő sem volt a környékén. Szoftvert nem frissítenek, még az olajcsere periódust sem nullázzák.

      • 2019.01.06. at 15:20
        Permalink

        Akkor ez elég érdekes hozzáállás részükről, pont azt a piacot büntetik, ahol a legsikeresebbek, azokat az embereket carják le, akik bizalmat szavaznak az autóiknak. Úgy tudom, Európában csak nálunk piacvezetők, de Angliában is elég sikeresek. Javaslom a Fordnak, hogy szüntesse be az Angol nyelv elérhetőségét is!

  • 2019.01.14. at 18:23
    Permalink

    Vajon ennek a darabszámnak milyen része ment külfödre gyors rendszámozás és kivonás után? 20% vagy 30%? A közeli Ford szalonba hetente jönnek a trélerek és viszik külföldre az autókat, sokszor már az út szélére pakolják a Kugákat mert a parkolóban nem fér el a rengeteg exportos autó.

Vélemény, hozzászólás?