Kínából jöhet az első robotautó

Kína a Google-t is előzi, legalábbis autójával

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár eddig a Google által robotizált Toyota Prius tűnt a legfejlettebb magát vezető autónak, a német Die Welt szerint a kínaiak beelőzték őket. A kínai hadsereg által kifejlesztett robotautó akár ijesztő is lehet.

Mivel a Google pilóta nélküli autója már több mint félmillió kilométert tett meg hiba nélkül, eddig egyértelműen úgy tűnt, hogy először Amerikából érkezhet majd sofőr nélküli, magát vezető autó, ám a legfrissebb információk szerint a kínaiak is rákapcsoltak. A kínai hadsereg által - a fotók alapján Hyundai Tucson alapon - megépített "Wild Lion 3" is képes saját magát irányítani, a tájékozódáshoz természetesen műholdas navigációs rendszert, radarokat és egyéb szenzorokat használ, 105 km/órás végsebességre képes, s már túl van első komolyabb, 114 kilométeres, hiba nélkül teljesített tesztútján is - ami persze igencsak mosolyogtató értékű a Google félmillió kilométeres tapasztalatához mérten. A fejlesztés mindenképp nagyra értékelendő, jól mutatja, hogy a kínaiak is a technika élvonalában állnak, s néhány éven belül akár ők is kínálhatnak majd olyan modellt, melyben a sofőr időnként lazíthat, hogy amikor a vezetés élményéért magához ragadná a kormányt, akkor azt kipihenten tehesse, s azáltal, meg persze az autó egyéb szenzorai által is apadjon a baleseti kockázat. Legalábbis reméljük, hogy a robotautó ezen célt szolgálja majd, nem pedig távirányítású, emberi veszteség nélkül előreküldhető hadászati eszköz lesz.
Hirdetés
Természetesen nem csak a Google vagy a kínai hadsereg fejleszt az önműködő autók terén, voltaképp az összes, már az alsó-középkategóriában is elérhető sofőrsegéd is ez irányba tart. A német Auto Motor und Sport információi szerint a következő generációs Audi A8-as araszolófunkciós, távolságtartós tempomatja a sávtartó-rendszerrel karöltve 60 km/órás tempóig magát is "elvezetheti" majd. Leginkább akkor, ha addig születik döntés arra vonatkozóan, hogy az ilyen esetekben történt balesetek kinek a felelősségét jelentik majd. Egyelőre a sofőrét, addig pedig önjáró autó helyett inkább csak sofőrsegédről beszélhetünk - ami már ma is rendelkezésre áll számos formában és autóban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?