Masszázst a népnek!

Citroën C4 – igazi francia kényelem

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új, magasabb szintű PSA minőségpolitika jegyében, 2010 végén mutatkozik be a megújult kompakt Citroën, de a legfontosabb részletek már nyilvánosak.


Azt mondják a nagyokosok, előbb lehet kőből vizet fakasztani, mint abszolút sikerre vinni egy francia márkát az alsó-középkategóriában. De úgy látszik, a Citroën háza táján nem hisznek az előítéletekben, és valljuk meg, igen jól teszik. Reméljük, hogy hozzánk, autós újságírókhoz hasonlóan a márka típusait választó ügyfelek is érzik, látják azt a minőségorientált változást, amit a Peugeot és a Citroën autókkal kapcsolatban tapasztalunk a tesztek során, és a fejlesztés, a javulás folyamatos, hiszen egymás után mutatkoznak be a PSA-csoport meggyőző modelljei. Az új C3, és ennek egyedi megjelenésű luxuskivitele, a DS3 után 2010 negyedik negyedévében a C4 kerül reflektorfénybe, és az előzetes információk alapján minden esély meglesz ahhoz, hogy a típus jól szerepeljen a nemzetközi piacon. Úgy tűnik, az autó megtartotta előnyös tulajdonságait, de ahol hozzá kellet nyúlni, ott a francia szakemberek nem kifogásokat kerestek, hanem a tettek mezejére léptek.

Osztályon felüli kényeztetést ígér a két első komfortülés, amely elektromosan állítható deréktámasszal, illetve masszázsfunkcióval is rendelhető lesz.


Kezdjük a széltében-hosszában picit meghízott karosszériával, amely első pillantásra változatlannak tűnik, ám ne dőljünk be az optikai csalódásnak, a C4 részleteit tekintve sokkal kidolgozottabb alakot öltött. A frontrész valóban határozott hasonlóságot mutat a korábbi modellel, de lágyabb, ugyanakkor karakteresebb a vonalvezetés. A terezők ügyesen játszottak az oldalsó elemekkel is, míg a hátfal teljesen megváltozott: a lámpák a C3 új stílusát követik, megszüntetve ezzel a C oszlopra való száműzöttséget. Hogy későbbre is maradjon beszédtéma, az utastérről egyelőre keveset tudni, ám a kép árulkodik: a műszerek újra megszokott helyre, a kormány mögé kerültek. A Citroën eskü alatt vallja, hogy ugrásszerű lesz a minőségérzet javulása, ami nem is lehet másképp, mert ha vacak a termék, akkor legendás múlt ide, avantgárd stílus oda, a kutya sem fogja megvenni az autót, és lehet lehúzni a rolót. Amit eddig tudott a C4, azt a jövőben sem kell majd hiányolni, a finomságok pedig új vásárlókat hozhatnak. Ki tudja, talán Kovács úrnál - aki újfent autóvásárlás előtt áll - éppen az billenti a mérleg nyelvét a Citroën irányába, hogy változtatható színű a műszerfal megvilágítsa, amiről például a Golfosok csak álmodhatnak. Lehet, a programozható sebességkorlátozó- és szabályozó berendezés fog dönteni, netán a balesetmegelőző holttér-figyelő rendszer, vagy az aduászként emlegetett, masszázsfunkcióval ellátott első ülés, amely egyedülálló opciónak számít a kompakt szegmensben.

A magas fokú kényelemre való törekvés nem meglepő egy francia autógyár esetében, a C4 azonban technológia téren is maximumot próbál nyújtani. Az e-HDi mikro-hibrid motorok új generációjában már a legújabb Stop&Start rendszer dolgozik; és az elektronikusan vezérelt kézi sebességváltóval szerelt motor szén-dioxid kibocsátása - a modell piaci bevezetésekor - csak 109 gramm lesz kilométerenként, ami a későbbiek során 99 grammra fog csökkenni. Azzal, hogy Európában - egyes változatokon - a Citroën először alkalmazza az ultra alacsony gördülési ellenállású Michelin EnergySaver gumiabroncsokat, kilométerenként úgy 5 grammal csökken a szén-dioxid kibocsátás, és 100 kilométerenként 0,2 literrel az üzemanyag-fogyasztás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?