Nagyobb hatótáv és teljesítmény: frissültek a Peugeot konnektoros hibridek!
Mutatjuk, hogy mire képesek a franciák megújult plug-in hibrid hajtásláncai!
A konnektoros hibrid hajtásláncok fejlesztésének köszönhetően a Peugeot 308 mindkét karosszériaváltozata, illetve a Peugeot 408 is takarékosabb, erősebb és környezetkímélőbb lett.
A műszaki frissítéseket és az új plug-in hibrid hajtásláncot a Peugeot 308, 308 SW és a 408 kapta meg. Minden modell esetében javultak a legfontosabb tulajdonságok: egyszerre nőtt a hatótávolság és a teljesítmény. A hajtáslánc belső égésű motorja továbbra is 1,6 literes, ám az új rendszerben a villanymotor teljesítménye 124 lóerőre nőtt. A korábbinál erősebb villanymotort bruttó 17,2, nettó 14,6 kilowattórás akkumulátor táplálja árammal. Mivel a rendszer benzinmotorjának ritkábban kell működésbe lépnie, a 308-as széndioxid-emissziója 18, míg a 408-asé 13 grammal csökkent kilométerenként. A tisztán elektromos hatótáv az 308 esetében 79, a 408 esetében pedig 77 kilométerre nőtt.
Komoly műszaki újítás még a frissített plug-in hibridek teljesen új váltója: a korábbi nyolcfokozatú nyomatékváltó helyére hétfokozatú, duplakuplungos egység került, amely gyorsabban kapcsolgat a fokozatok között, kisebb belső veszteséggel dolgozik, ezzel is hozzájárul a hatékonysághoz. Teljesítmény terén a 308 plug-in hibrid rendszerének összteljesítménye 195 lóerő, míg a nyomaték 380 newtonméter, a 408 konnektoros hibridje azonos nyomaték mellett 225 lóerőre képes.