Nagyobb, kényelmesebb és biztonságosabb az új Swift. De drágább is

Az új Swiftet butítani kell, hogy a mi autónk lehessen?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kifejezetten a mi számunkra terveznek egy Swift változatot, amely azonban lehet, hogy végül fennakad a japán vezetőségen.

Megfizethető és megbízható autó volt az első, Magyarországon gyártott Swift, nem csak a reklámszöveg miatt érezte azt mindenki, hogy „A mi autónk”-ról beszélhetünk. Mind a mai napig tízezer számra rója a hazai és európai utakat az Esztergomban gyártott kisautó, amelyről egészen a modellváltásig nem tűnt fel senkinek, hogy milyen egyszerű konstrukció. Egyszerű, de nagyszerű. Aztán következett 2005, amikor a Suzuki bemutatta a „Nagyon, nagyon” szlogennel támogatott autót. Döbbenet volt. A szükséges, de elviselhető rossznak beskatulyázott harmadik generációhoz képest egészen autószerű jelenség lett. Sőt, nagyon is versenyképes volt a piacon kapható többi vetélytársakhoz képest is. Közel semleges vezethetőségével mosolyt csalt a dinamikus vezetők arcára, a hölgyvezetők szívét könnyen működő kezelőszerveivel hódította meg – ugye milyen sokat számít a szervokormány. Hazánkban továbbra is az eladási listák élén tanyázott a típus, mert szemérmetlenül olcsón adták. Nem ráfizetéssel, de az extraprofit is elmaradt. Ez természetesen csak sejtés, hiszen megtérülési számokat egyik autógyártó se közöl, de ha összehasonlította az ember az újautó-árakat, azt látta, hogy külföldön legalább félmillió forintnyi valutával többet kellett fizetni az autóért. A gazdasági válság bekövetkeztével véget ért az olcsó autók korszaka, a Suzuki Magyarországon is az európai szintekre emelte autóinak árát. Az eredmény? A Swift pillanatok alatt a futottak még kategóriába került, a vásárlók inkább a tágasabb, kényelmesebb SX4-est favorizálták. Maradtak a márkánál, mert nem akartak lemondani a megbízhatóságról, de ha már egy árban adták a két autót, akkor már inkább a nagyobbat választották. Nemsokára itt a harmadik generáció, amely nem egyszerűen vetélytárs akar lenni a kisautók kategóriájában, de a vezető szerepre tör. Ennek és a piaci folyamatoknak megfelelően nagyon ráfeküdtek arra, hogy biztonság terén ne érje szó a ház elejét, a vezető lábaira figyelő térdlégzsákon kívül még hat darab légzsák vigyáz az utasok testi épségére, és az Unióban novembertől kötelező elektronikus menetstabilizáló is ott lesz a fedélzeten. Ez azonban azt is jelenti, hogy drágulni fog a Swift vételára. Pontos árak még nincsenek, csak most számolják a magyarországi kiskereskedelmi árakat, de mindenképpen áremelkedésre számítunk. Ami azt is jelentené, hogy továbbra is az SX4-es lenne a magyar vásárlók favoritja.
A Magyar Suzuki azonban szeretné, ha újra a Swift vezetné az eladási listákat. Ennek elérése érdekében azonban nagyon meg van kötve a magyar forgalmazó keze, de egyvalamit azért megpróbálnak. Kifejezetten a magyar piac számára egy olyan fapados felszereltség összeállítását tervezik, amelyben csak a ma is magától értetődőnek számító dupla légzsák kapna helyet. Megspórolnák az oldal- és függöny-, valamint a vezető térdlégzsákjának a költségét, és ezt teljes egészében áthárítanák a vásárlóra, azaz érezhetően olcsóbbá tennék a Swiftet, mint az SX4-est. Minderre azonban leghamarabb csak 2011 elején kerülhet sor, ha egyáltalán a japán főnökök rábólintanak a dologra. Már jó egy hónapja ontja magából az új Swifteket az esztergomi gyár, mert a Suzuki Európa összes márkakereskedésében elég nagy készlettel akar rendelkezni az újdonságból ahhoz, hogy rögtön a forgalmazás szeptemberi rajtját követően ki tudjon szolgálni mindenkit. Addig is érdemes elmenni a legközelebbi – ami lehet, hogy időközben már nem is olyan közeli – Suzuki márkakereskedésbe, és kipróbálni az új Swiftet. Jobb autó lett elődjénél azáltal, hogy kevésbé sportos és tágasabb lesz. A megfelelő áron pedig gőzerővel dolgoznak Esztergomban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?