Rocketman, a legminibb Mini

Lamborghinis anyagból formálták a legkisebb Minit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy tűnik a BMW-nek is feltűnt, hogy egyre nagyobb autókat épít a Mininek, ezért most lefele terjeszkednek.


A négy méternél is hosszabb Countryman után a Mini végre visszakanyarodhat őséhez, a Genfi Autószalonon bemutatkozó Rocketman ugyanis a mostani Mininél 28 cm-rel rövidebb, igaz, 3,42 méteres hosszával még mindig 37 cm-rel hosszabb az 1959-ben megjelent ősnél. Igazán nem is emiatt kevésbé városbarát, 1,9 méteres szélességével nagyjából annyira lehet könnyű városban lavírozni vele, mint mondjuk egy Ford Galaxyval. Az ajtók legalább nem túl helyigényesen, különleges kettős csuklóval nyílnak. Különlegesség van még bőven: az önhordó karosszéria a szintén most érkező ALamborghini Aventadoréhoz hasonlóan szénszál erősítéses műanyag. Az ülésrend a Toyota IQ-ból lehet ismerős, a Rocketman három teljes értékű és a vezető mögött egy szükség ülőhelyet ad, csomagtere 35 centin kihúzható fiókkal érhető el. Vetített műszerfala 3D ábrákat ígér, a fedélzeti elektronikák állítólag a kormánykerék elengedése nélkül, hüvelyujjal irányíthatók.

Az angol zászló vonalait kirajzoló, a színváltós, LED-es utastérvilágítással akár színessé is tehető átlátszó polikarbonát tetős Rocketman hajtásláncáról egyelőre nincs sok információ. A képeken egyértelműen látható, hogy váltója automata vagy robotizált, motorjáról azonban egyelőre csak annyit árult el a gyártó, hogy 3 litert fogyaszt 100 kilométerenként. Vélhetően gázolajból, hiszen egy ilyen, extrém alacsony tömegű karosszériában akár a Miniben ismert 1,6 literes, PSA-eredetű, 110 lóerős dízeltől is reális az említett fogyasztási érték.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?