Valami Amerika – 650 ló 4 keréken

Kigyúrt jenki: Hennessey HPE650 Chevrolet Camaro

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha egy szám feltűnik egy típus nevében, akkor az általában a teljesítményre szokott utalni. A Hennessey HPE650 Chevrolet Camaro esetében sincs ez másképpen...


A pontosság érdekében kezdjük rögtön azzal, hogy a 650-es jelzés igazából nem fedi a valóságot a teljesítménnyel kapcsolatban, mert a Hennessey Performance által megdolgozott Chevrolet Camaro voltaképpen erősebb annál, mint amit a modellnév sejtet, a cég 655 lóerőt ad meg. Ám ez pusztán statisztikai jellegű eltérés. A 20 éves fennállását ünneplő műhely már sok emlékezetes autót épített, volt köztük szép számmal Viper, és Lotus-mutáns Venom GT is, a jubileumra kiszemelt áldozat azonban a Chevrolet Camaro. Hogy zárt vagy nyitott a karosszéria, azt a Hennessey helyett a megrendelő dönti el, ugyanis 79 500 dolláros, azaz nagyjából 16,8 millió forintos áron már elérhető a kupé, míg a kabrió kereken 5 000 dollárral, kvázi szűk egymillióval kerül többe. További rugalmasság a rendszerben, hogy a hatgangos manuális, vagy a kényelem orientált automataváltó között szintén szabad a vásár.
Az új Camaro már eleve sportos kisugárzással bír, a Hennessey Performance viszont hozzátette mindazt, amitől a mindösszesen 20 példányos sorozattal tervezett autó, konkrét nevén a 20th Anniversary Edition a legkomolyabb sportkocsik kőkemény ellenfele lett. A külsőn nem kellett sokat reszelni, de illendő módon azért módosítottak a lökhárítókon, a küszöbökön, a fényezés fekete, akárcsak az utastér bőrkárpitozása, az egyrészes HP Monoblock felnik pedig csillogóra polírozott, vagy ezüst felülettel választhatók. Nem hiányoznak a szokásos apróságok, mint a jubileumra utaló feliratok - például a küszöbön vagy a szőnyegeken -, persze, a lényeg a lemezek alatt lapul - átvitt értelemben is.

A HPE650 futóművének rugói 25 milliméterrel rövidebbek, így a normál változattal szemben az autó alja ennyivel került közelebb a talajhoz, míg a motor duzzad az erőtől. A TVS2300 Supercharged rendszer látványnak sem utolsó: a gépháztető felnyitása után fekete vagy krómozott berendezés tárul a nézők szeme elé. A tunerek a kipufogótól kezdve a motorvezérlésig mindent a megváltozott körülményekhez igazítottak, a végeredmény pedig abszolút meggyőző 655 lóerő 6300 1/min fordulatnál. A Camaro ehhez mérten nagyon "szedi a lábát", röpke 3,7 másodperc alatt csípi el álló helyzetből a 96 km/órát (Amerikában 0-60 mph, tehát 0-96 km/h a sztenderd mérési szabvány), míg negyed mérföldön, azaz 400 méteres távon 11,7 másodperc az ideje, mikor is 196 km/órás tempóval szakítja át a fotocellák közötti virtuális célvonalat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?