MAZDA MX-3

MAZDA MX-3

(1992 - 1998)

Pozitív


Sportosság és kényelem jól eltalált kompromisszuma,nagy és bővíthető csomagtér. Remek motorok, tartós mechanika.

Negatív


Nagy sebességnél erős szélzaj, hátul csak szükségférőhelyek, rossz kilátás hátrafelé. Drága modellspecifikus alkatrészek.

Méret, kényelem, kidolgozás

Elöl-hátul szűkös utastér, de jól formázott első ülések, nem túl strapabíró, izzasztó szövetkárpit, korrekt kidolgozás, közepes anyagminőség, elöregedő beltéri elemek, minimális pakolóhely. Kis erőhatással, precízen működő karok, kapcsolók, csendes utastér, csupán pályasebességnél zavaró szélzaj, meglepően méretes (289 l), bővíthető csomagtér, problémamentes mindennapi használhatóság.

Különleges felszereltség

A kilencvenes évek tisztességesen felszerelt japán autóinál ő sem tud többet, semmi különleges extra, eleinte még bőrt sem lehetett rendelni, majd idővel gazdagodó felszereltség, érdemes tehát minél fiatalabbat felkutatni.

Ajánlott motor

A sokat bizonyított, itt 107 lóerős 1,6-os pont elég az alig 1 tonnás kupé mozgatásához, 10 másodperc körül sprintel 100-ra, könnyedén tartja az autópálya-tempót. Fajtája legkisebbje a négy vezérműtengelyes 1.8 V6, kulturált, pörgős, és csak decikkel fogyaszt többet a négyhengeresnél.

Fenntartási költség

A legendás Mazda megbízhatóságból neki is kijutott, a nagyszériás alapok miatt egyes alkatrészek meglepően olcsók, de a japán gyártás néha sokba fájhat, mindenképpen ajánlott specializálódott bontós felkutatása.

Biztonság

Euro NCAP adattal nem rendelkezik, '90-es évek eleji USA törésteszten közepesen teljesített. A szűk utascella és az alacsony tömeg két légzsákkal (ha épp van) sem képes csodákra.