MAZDA MX-5

MAZDA MX-5

(1990 - 2015)

Pozitív


Iskola- és divatteremtő legendás kis roadster, fantasztikus vezethetőség, egész kényelmes futómű, napi gyűrődést, pályás gyötrést egyaránt bírja, tudásához képest olcsón fenntartható.

Negatív


Alapverziók kissé szegényes felszereltsége, alul nyomatékszegény motorok, szűkös utastér, kis csomagtartó.

Méret, kényelem, kidolgozás

Ahogy az egy vérbeli roadsternél ildomos, a Mazda kétszemélyes utastere meglehetősen passzentos, de azért tágasabb, mint elődje. Gyakorlatilag a padlón ülünk, tíz centire az aszfalttól, a vezető ölében a kormány, akit a partnertől széles és magas kardánalagút választ el. De ez itt pont így van rendjén!. Térérzet és férőhely nincs sok, ellenben a holmikat szépen el lehet pakolni: A szerény kesztyűtartó mellett, az ajtón félliteres palacknak alakítottak ki mélyedést, a burkolaton hálós zsebet is találni, az ülések közötti pohártartós rekeszen kívül zárható doboz van a hátfalon. A csomagtartó nem jelképes, két normál méretű utazótáskának elegendő.

Különleges felszereltség

Átlagos minőségű, fekete műanyagok mindenhol, és a díszítést sem vitték túlzásba, de az összeszerelés nagyon jó, akárcsak a vezetői pozíció. Az utastér könnyen takarítható, ami egy nyitott kocsinál fontos szempont. A belépő, Emotion felszereltség szegényes, de a többi kivitelnél széria többek között a bőrülés, -kormány és -váltógomb, az automata klíma stb.

Ajánlott motor

Kétféle benzinmotor: 1.8 (126 LE), 2.0 (160 LE), előbbihez öt-, utóbbihoz hatfokozatú manuális váltó jár. Már az 1,8-assal is remek, a kétliteressel egyenesen felejthetetlen a vezetési élmény.

Fenntartási költség

Az MX-5 fenntartása korántsem katasztrofális, a típus kifejezetten megbízható. Nyugis cirkálással az 1,8-as 6 liter alatt is elgurul, várossal együtt az átlag 8-9 liter lehet, ami ugyancsak elfogadható érték.

Biztonság

A merev karosszéria, a megerősített oszlopok és a négy légzsák körkörös védelmet nyújt egy esetleges ütközésnél. A dinamikus menetstabilizátor (DSC) és a kipörgésgátló (TCS) az alapfelszereltséghez tartozik mind a 2,0 literes, mind az 1,8 literes modellnél. Euro NCAP törésteszt nem készült.

Típustörténet

Tavasszal, a Genfi Autószalonon mutatkozik be az MX-5 harmadik generációja, mely az RX-8 padlólemezére épül.

Elindul a típus piaci bevezetése kétféle benzinmotorral (1,8 MZR - 126 LE, 2,0 MZR - 160 LE). Háromféle felszereltségi szint: Emotion, Challenge és Revolution.

Modellfrissítés: Átdolgozott orr-rész, fényszórók, hátsó lámpák és külső tükrök.