Amerikában már évekkel ezelőtt temetőbe küldte a Mazda a tisztán elektromos MX-30 crossovert, Európában és az Egyesült Királyságban azonban még csak most törődtek bele a villanyautó csúfos bukásába. A Mazda a Motor1.com szerkesztőségének megerősítette, hogy belső égésű motor nélkül már nem kínálják az aprócska crossovert, az elektromos MX-30 csendben nyugdíjba vonult. A Wankel erőforrással kiegészített MX-30 e-Skyactiv R-EV azonban még mindig kapható, jelenleg ez az egyetlen sorozatgyártású Mazda, amely a legendás, bolygódugattyús motorral rendelkezik. A 830 köbcentis, egyrotoros erőforrás azonban nem hajtja a kerekeket, kizárólag a 17,8 kilowattórás akkucsomagot tölti.
A tévhitekkel elletétben azonban létezik kizárólag belső égésű motorral szerelt MX-30 is. Japánban, valamint még néhány távolabbi piacon 2,0 literes, szívó benzinmotorral is kínálják, amely mindösszesen egy lágyhibrid indítógenerátorral egészül ki. Szintén tévedés, hogy ez volt a Mazda első sorozatgyártott villanyautója: 2012-ben a Mazda2 alapjain már forgalmazott villanyautót a gyártó. A kizárólag Japán belpiacra szánt ötajtósból azonban mindösszesen nagyjából 100 példány készült, és a helyi önkormányzatoknak, illetve vállalati ügyfeleknek adták bérbe a cég székhelye közelében, a Chugoku régióban.