Ellenfél a BMW M5-nek: 467 lovas GS F a Lexustól
Lexus GS F a Detroiti Autószalonon: 467 lóerős 5,0 literes V8-assal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Gyengébb, de állítólag könnyebb is a Lexus GS F, mint a BMW M5 és a többi német rivális. A Lexus keményít, a GS F a Nürburgringen edződött.
Orsós a hűtőmaszk, hiszen ez a Lexus sajátja, mélyre húzott a köténylemez, s küszöbtoldatok is járnak a legerősebb GS-hez
Az elöl 255/35, hátul 275/35 R19-es abroncsok Michelin Pilot Sport típusúak, a fékek akkorák, mint egy komapkt modell kereke, 15 col az átmérőjük
Azt viszont már tudjuk, hogy az GS F 5,0 literes, feltöltő nélküli V8-asa bizonyos körülmények között (vélhetően részterhelésnél) Atkinson ciklus szerint dolgozik, így üzemanyagot spórolhat. A hajtott hátsó kerekekhez 8 fokozatú automata váltón és nyomatékirányító, elektromechanikus sperrdifin keresztül jut a V8-as 467 lóereje és 527 Nm nyomatéka. A német riválisoknál állítólag mintegy 135 kilogrammal könnyebb a GS F, így nem kizárt, hogy alacsonyabb teljesítményével is felveheti majd velük a versenyt (az M5 ugyebár 560 lóerős, tehát van mit kompenzálnia a GS F-nek). Kapcsolható (a motorvezérlésre, a váltóra, a futóműre, de még a differenciálműre is ható) menetmódok természetesen ugyanúgy járnak a GS F-hez, mint a 19 colos felnik mögé a hatdugattyús fékek vagy az utastérbe a sportülések és az F-specifikus kormánykerék. A finomhangolást a japán Fuji versenypálya mellett a német Nürburgringen végezték a Lexus mérnökei.
Alapvetően a GS-é, óriási, 12,3 colos központi képernyős a műszerfal, természetesen hangulatában sportosítva, karbonszálas betétekkel
Néhány karosszériaelem, például a csomagtérajtóra rakott légterelő karbonszálas műanyag. Természetesen egyediek a lökhárítók, a hátsó diffúzoros, kipufogóvégből szokatlan elrendezéssel kétszer kettő jár. Az utastérben is karbonszálasak a betétek, a műszerblokk közepén a fordulatszámmérő a főszereplő, van olaj- és vízhőfokmérő is. A hifi 17 hangszórós Mark Levinson, ha valaki nem a V8-as hangjára lenne kíváncsi.
Sportülések + versenyszámítógépes, g-mérős műszerblokk a GS F sajátosságai
Ez bizony dögös.
Ez szép volt:))
Ám persze, ez nem azt jelenti, hogy nem látnék szívesen a Magyar utakon, – persze nem a külföldi gyárak menedzsmentjei tulajdonában,- ilyen Lexust, mert egyrészről azt jelentené, hogy gazdaság terén jobban prosperálunk, másrészről pedig még úgy is jólesik látni, hogy „szaggatnak” vele az emberek, hogy tudom, nem én vagyok a gazdája.
Egészen megnyerő, lenyűgöző és impozáns autót faragtak a Lexus GS F-ből! Szebb az Infiniti kategóriatársnál is. Elképesztő hogy mekkora műszaki, biztonsági tartalmat vonultat föl a gyár ebbe a kocsiba, mégis 135 kg-mal csekélyebb a súlya a Német autókénál.
/ Azért ne elimináljuk annak a jelentőségét sem, hogy ekkora hengerűrtartalmú s teljesítményű motorral szerelve, még Amerikában is csak az anyagilag igencsak eleresztett személyek privilégiuma lesz ez az amúgy csodás gép. Magyarországról nem írok ebben a kontextusban, mert itt mindenki tapasztalja a releváns igazságot… Mindazonáltal, itthon 130 km/h-val lehet hajtani, ez is okafogyottá teszi az egyébiránt borsos áron való megvételét.