Ez lesz a Lexus következő sikermodellje?
Körbejártuk az új Lexus ES-t, megtudtuk, milyen hajtáslánccal lesz kapható itthon!
Európába is megérkezett a vadiúj Lexus ES, merőben más megjelenéssel, mint az előző nemzedék. Vajon ez kell a sikerhez?
Megérkezett Európába is a Lexus ES legújabb nemzedéke, szám szerint a 8. generáció. A japán márka alapjaiban megváltoztatta a limuzin dizájnját. Elöl kevésbé hangsúlyos az orsó forma, hiszen szinte teljesen beburkolták a villanyautó orrát, bár aki nagyon akarja, felfedezheti benne. A típus megalkotásánál az elegancia és a letisztultság volt a két kulcsszó, ez pedig az autó szinte minden pontján visszaköszön.
Az utastérben a Hidden Switches (tükörfordításban "Rejtett kapcsolók") elvet követték. Ennek megfelelően a legtöbb fizikai gomb eltűnt, szinte kizárólag a klímavezérlő kapott "régimódi megoldást". Minden mást a 12,3 colos digitális műszeregységbe és a 14 colos érintőképernyőbe zsúfoltak. A Kínában bemutatott verzióban egy utasoldali kijelzőt is megvillantottak, ám ezzel mi nem találkoztunk. Egyelőre nem tudni, hogy ez Európában elérhető lesz-e, vagy kizárólag Kína privilégiuma marad.
Magyarországon háromféle hajtáslánccal, és kétféle technológiával lesz rendelhető. A full hibrid kivitel az ES 300h névre hallgat, amelynek szívét 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor adja. A rendszerteljesítmény 201 lóerő, amely alapesetben az első tengelyen szabadulhat az aszfaltra, de összkerékhajtással is elérhető lesz. Tőlünk keletebbre - például Ukrajnában - 247 lóerővel kerül a piacra a hibrid ES (350h néven), nálunk ez az emissziós normák miatt marad ki a kínálatból.
A tisztán elektromos kivitel esetében nagyobb szabadságot ad a Lexus, hiszen a 350e és az 500e is felkerül a modellpalettára. Előbbi kizárólag elsőkerék-meghajtással, míg utóbbi összkerekesként. A rendszerteljesítmény a belépő szinten 224 lóerő, a potensebben pedig 343. Csupán hajszálnyi különbség mutatkozik az akkumulátorkapacitás tekintetében. A 350e-be 76,96 kilowattórás, az 500e-be 74,69 kilowattórás telep kerül. A hatótáv kapcsán egyelőre nem árultak el semmilyen információt.
A bemutatón csupán álló helyzetben ismerkedhettünk az autóval. A kiállított előszériás példányok kifejezetten magas minőséget képviselnek anyaghasználat terén, az ülések kényelmesek, a kormány fogása is ígéretesnek tűnik. Sajnos az ES-ekben a menürendszer ki volt kapcsolva, így ezt nem tudtuk alaposabban megvizsgálni.
Vélhetően a fennmaradó kérdések sem maradnak sokáig válasz nélkül, ugyanis a tervek szerint az európai értékesítés 2026 elején kezdődhet meg. Egyelőre a főbb piacok kapcsán sem árultak el vételárat, így nem meglepő, hogy a hazai árazást is homály fedi még.