Kizárólag hibrid hajtáslánccal érkezik az új Honda Jazz

Európában csak hibrid motorral vásárolhatsz új Honda Jazzt

Az új Honda Jazz formája már nem volt titok, korábban mi is beszámoltunk az újdonság érkezéséről. Azonban azt, hogy milyen motor dolgozik az orrában, egészen mostanáig nem árulták el.

Először fordul elő a Honda Jazz történetében, hogy kizárólag hibrid hajtáslánccal küldik piacra. Legalábbis Európában csak az e:HV névre keresztelt szerkezet lapulhat egyelőre a motorháztetője alatt. A vadonatúj hajtáslánc két kompakt méretű villanymotorból és az 1,5 literes benzines i-VTEC egységből áll, míg energiatárolóként egy lítium-ion akkucsomag szolgál, az erőátvitelt pedig fix áttételű nyomatékelosztóra bízták. Érdekes módon a rendszerteljesítményről továbbra is hallgat a gyári sajtóanyag, annyit azonban elhintettek, hogy a két 13 ezres fordulatra is képes villanymotor együttes nyomatéka 253 Nm. A rendszer tisztán elektromos, hibrid és csakis benzines üzemmódot is lehetővé tesz.
Hirdetés
Az új hajtáslánccal papíron 9,4 másodperc a Jazz gyorsulása álló helyzetből 100 km/h tempóra, míg a végsebessége 175 km/h. A gyáriak szerint 4,5 liter benzinnel is elmegy 100 kilométert, miközben a szén-dioxid kibocsátása 102 g/km. A Crosstar néven érkező szabadidő-autós változatnál kicsit magasabb az érték, hiszen 4,8 literben jelölték meg a WLTP szerinti vegyes fogyasztását 100 kilométeren. Természetesen különböző üzemmódok kiválasztására is lehetőség nyílik az új Jazzban. EV Drive módban tisztán villanyhajtással mozog az autó, amíg a lítium-ion akkumulátor bírja szusszal. Hybrid Drive módban a benzines erőforrás hajtja az áramtermelésért felelős generátort, így biztosítva az elektromosságot az autót mozgató villanymotoroknak. Végül az Engine Drive módban a benzines motor közvetlenül hajtja a kerekeket. Az első két verzió városban ideális, míg az utóbbi az autópályára tévedő Jazzeknek jön jól. Szintén az újdonságok sorát gazdagítja a Honda Személyi Asszisztens. A rendszer megérti az utasításokat is tartalmazó élőbeszédet, sőt a szövegkörnyezetet is figyeli, hogy internetes szolgáltatások minél szélesebb skálájához férhessenek hozzá az utasok. Az asszisztens az „OK Honda” kifejezés kimondásával aktiválható, ezután kell valamilyen parancsot adni vagy kérdést feltenni. A válaszról pedig még absztrakt arcot formáló animáció is gondoskodik, megkönnyítve a kommunikációt. A kibővített Honda SENSING menetbiztonsági csomaggal felvértezett Jazz júniusban ékezik a márkakereskedésekbe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?