Melyik volt az év legjobb új tesztautója? Íme a mi kedvenceink!
Bemutatjuk a személyes kedvenceinket: ezek voltak 2022 hozzánk legközelebb álló újdonságai
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új modellek egész tengeréből választottuk ki azt a fejenként 5 tesztautót, ami a leginkább a kedvünkre való volt idén: jól látszik, hogy a vásárlókhoz hasonlóan mi újságírók is ahányan vagyunk, annyi félét szeretünk. Mutatjuk a kedvenceinket!
Íme a kedvenceink a legújabb modellek közül: te kitalálod, hogy melyik tesztautó melyik szerzőnk listájáról van?
Talán nem tudják az olvasók, de az idei év végével távozom az Autónavigátortól, a korábbiaknál kevesebb tesztautó is járt nálam az év során, de azért bőven akadt érdekesség, olcsóbb és drágább egyaránt, amelyekből az alábbiak voltak a kedvenceim.
1. Tesla Model Y
Használhatóságát tekintve még mindig a piac egyik legjobb, ha nem a legjobb villanyautója a Model Y. Igaz, alacsonyabb építésével, jobb alaktényezőjével és az árával is kedvezőbb Model 3 ügyesebb, de ez sem torkos, a Supercharger hálózaton pedig villámgyorsan tölthető, sőt vezetni is jó, és még magától is egészen ügyesen tud!
Magasabb építésű, mint a Model 3, ám ez alig látszik a fogyasztásán
Megszokást igényelő, de hamar megszerethető a sofőr előtt is kijelzőmentes beltér, a dizájn viszont bárhonnan nézve a helyén van
Gyakorlatilag összes verziójával próbáltam az idei évben piacvezető és Év Magyar Autója közönségdíjas modellt. Legutóbb hibridként, de nem állítom, hogy az volt a kedvencem, az év során ugyanis az összes S-Cross érezhetően drágult, de kézi váltóval és élénk, mégis takarékos 1,4-esével ma is remek ajánlat.
Az új S-Cross nem csak a vásárlóknak tetszett
Beltere a régi maradt, ám kapott modern kütyüt bőséggel, hátulja 293 vagy 490 literes csomagtartót rejt, attól függően, hogy melyik hibriddel kéred
Nincs már a piacon Toyota Prius Plus, sőt egyterűt is alig találunk. Van viszont Ford S-MAX Hybrid, ami egyszerre adja a Toyota elvét kamatoztató hibrid hajtást, nagyobb, izmosabb motorral, jobb futóművel, jobb vezethetőséggel és még úgy is tágasabb utastérrel, hogy fölötte még ott van a Galaxy is, szintén akár hibridként, még nagyobb beltérrel.
Hatalmas, de még nem a legnagyobb a családban
Beltere és külső dizájnja is ordítja: vannak még igazi családi autók a piacon
Ez még nem a hibrid, pedig lesz majd az is a piac legolcsóbb hétüléseséből, viszont az 1,0 literes, háromhengeres turbómotor az LPG-tankolhatósággal is nagyon olcsó üzemet és teljesen jó használhatóságot ad. Csak ebbe a Comfort szintű tesztautóba több mint 3000 kilométert tettem bele, teljes elégedettséggel.
Kis motorja ellenére maratoni teszten járt nálunk
Kívül és belül is egyszerű, a márkára jellemző a formaterve
Hosszú évekig Európa kedvenc villanyautója volt a Zoe, a Renault azonban most feljebb lépett. Még úgy is, hogy a Megane E-TECH 100% Electric kívülről a hagyományos kompaktoknál kisebb, belül viszont hozzájuk mérhető helykínálatot és alapverziójával is kellemes anyagokat ad. Ehhez pedig 22 kW-os AC töltés lehetősége is társul, amivel az átlagnál sokkal használhatóbb villanyautó.
Semmi köze a benzines Megane-hoz, persze a nevét kivéve
Beltere modern, méretek terén viszont jóval kisebb, mint ahogy azt elsőre gondolnád
Ha azt mondják nekem, hogy áruld el, melyik a kedvenc autód, akkor nem tudok egyetlen egyet megnevezni. Ugyanez a helyzet, amikor azt kérik válaszd ki az öt kedvencedet, ebben az esetben idénről. Nehéz volt megnevezni csupán öt járgányt azok közül, amelyek mind-mind örömet okoztak nekem az év során. Hosszas őrlődés után végül kialakult a sorrend, máris mutatom.
1. Alpine A110 GT
Kitörölhetetlenül beleégett az emlékezetembe az Alpine A110 GT! Számomra ilyen a tökéletes sportautó: könnyű, erős, motorja középen, a hajtás pedig hátul.
Ordít róla, hogy középmotoros az építésmódja
Beltere is a sportosság jegyében készült, hátul a szélvédő alatt pihen az 1,8 literes turbómotor
Maradva a fenti filozófiánál, azért az is szuper, ha könnyű, erős, a motorja elöl és a hajtás hátul. Mindez nyitható vászontetővel megspékelve. Az MX-5 mindig szerepelni fog a kedvenceim listáján.
Itt a hosszú orr határozza meg az arányokat, ám a hajtás ugyanúgy hátra került, elöl pedig turbó nélküli erőforrás dolgozik
Bent úgy érzed, mintha kimondottan rád szabták volna az autót, a hátsó dizájn sem öregszik még
Egyetlen esetben bocsátom meg a nagy tömeget. Ha egy V8-as motor miatt nyom többet a mérlegen az autó. A Mustang jellegzetes hangja, ereje és mozgása még több örömet okoz, ha nyitható a tető.
Nem csak a tető tűnt el, a California Special jellegzetessége, hogy a hűtőmaszkon nincs lovacska
Szokásos Mustang műszerfal, szokásos Mustang farral
A kisebbik, tehát a kétliteres motorral is nagyszerű sportautó a Supra. Sőt, talán még jobb is, mint a sorhatossal, hiszen a négyhengeressel könnyebb az autó, miközben nem sokkal szerényebb a hangja.
Szerintem méltó utód lett, még úgy is, hogy a BMW-vel közös a platform
Nem csak kívül, belül is vad formák fogadnak
Óriási élmény az M240i xDrive Coupé vezetése. Ez a BMW nem a driftelésre ösztönöz, ebben a nagybetűs versenyszellem dolgozik, ami a tökéletes íveket és kanyarcsúcspontokat keresi, ami nem tűri az időveszteséget egyetlen körön sem. Ráadásul nem kell már sokat várni az új M2-re!
Az M240i mind a négy keréken teker
Megosztó a formaterve, de az ínyencek szeretik
A magam részéről érdekes a lista, hiszen jól tükrözi, hogy mennyire szerteágazó az ízlésem autók terén. Van azonban közös az itt felsorolt autókban, méghozzá az, hogy egytől egyig praktikusak, és amire valók, arra aligha akad náluk jobb a piacon. A többiekkel ellentétben azonban én alulról kezdem a listámat, így ugyanis sokkal inkább összeáll a kép.
5. BMW M340d xDrive Touring
Önmagam meghazudtolása lenne, ha nem rögtön egy dízel kombival kezdeném a felsorolást, főleg abban az évben, amikor az egyik, ha nem a legjobb dízel kombi is a nálam járt tesztautók listáját erősíti. Az M340d xDrive Touring - akármilyen meglepő - nem az egykori M3 GTR homologizációs modelljét közelítő erejével csábította el a szívem, hanem azzal, hogy a "játszósautós" dinamika oltárán nem kellett feláldoznia sem a prémiumautós, nyugodt kényelmet, sem pedig a dízelesen alacsony fogyasztást.
Különleges szerzet, az egyszer biztos: én azért hiányoltam róla a nagy veséket
Belül még a BMW előző generációs műszerfalával, hátul pedig elegáns kombi-vonalaival hódított meg
Még nagyobb és még praktikusabb gép volt a Volkswagen Multivan eHybrid, amely csak a saját kategóriájában erős, a kisbuszok mezőnyében ugyanis nincs szükség izmozásra. Helyette személyautós vezetési élményével, vidám és látványos megjelenésével, valamint mindent felülmúló stílusával vett le a lábamról.
Kéttónusú fényezése és vidám alapszíne a Volkswagen termékek remek stílusával párosulnak
Belül nem csak tágas, de látványos és modern is, szinte el is felejti az ember, hogy egy kisbuszban ül
Amikor kívülről megláttam, nem gondoltam volna, hogy a személyes kedvenceim közé kerül az MG HS konnektoros hibrid változata, ám amikor beültem, elragadott a meglepően látványos, vörös beltér. Ezen túl egy kellően erős és kiemelkedően minőségi hatást keltő autó az EHS, ami magában még nem emelné a dobogóra, ám mindezt észvesztően alacsony vételár mellett tudja.
Egész szépre sikerült megrajzolni az MG EHS-t, de az arányain azért látszanak a korosodó, kínai alapok
A beltér valami fenomenális a vörös műbőrrel és a remekül eltalált dizájnnal, főleg ezen az áron
A leánykérésem mögött szorosan az év második legjobb döntése volt a Land Rover Defender haszonjárművel átutazni az országon: Szegedről indulva a végállomás Zala megye dombos és kellően saras aprófalvas tája volt, ahol nem egyszer az erdőt, a pusztát, vagy épp egy-egy patakot átszelve rövidítettünk. A Defender egy hatalmas monstrum, ami bármin átmegy: ennek van értelme, nem a SUV-oknak. A túra után - amellett, hogy egy második anyagot is írtam róla - még azon is elgondolkoztam, hogy talán nekem is kellene egy igazi terepjáró.
Magáért beszél a kép: a Defender akkor érzi igazán jól magát, ha kihúzod alóla az aszfaltot
Beltere funkcionális, kívülről pedig robusztus és valódi terepre tervezett
Ha bárki esetleg követte volna a munkásságom az elmúlt két év során, jogosan várta volna ide az új Peugeot 308-at, ám a Honda Civic legújabb generációja - számomra legalábbis - újraértelmezte a kompaktok mezőnyét. Kifinomult, erős, zseniális a kezelhetősége, keveset fogyaszt, stílusos és még nekem, kombi-rajongónak is elég nagy, ám ami ennél is fontosabb, árad belőle az az elpusztíthatatlanság-érzet, ami a jövőben egy szimpla jó autót legendássá tehet használtan. Amíg a francia riválisra azt mondtam, hogy amennyiben szánnék ennyit egy autóra, úgy ezt választanám újonnan, addig a Civictől a következő szavakkal búcsúztam el: "Találkozunk 5 év múlva, használtan."
Nekem sokkal jobban bejön ez a visszafogottabb, letisztultabb forma, mint az előd kissé túltolt sportossága
A beltér zseniális, akár a funkcionalitását, akár a dizájnját nézzük: ugyanígy egy szavam sem lehet a karosszériára, egyedül a csomagtér lépcsője bántó
Holnap a kedvenc használtteszt-alanyainké lesz a rivaldafény: a fentiek alapján ki tudjátok találni, hogy melyik autó kihez tartozik a képen?
Remélem Mátyás még olvashatok tőled autósteszteket ha nem titok leírhatnád melyik oldalon talállak meg, ha ide nem akár privátban.
Sok sikert a továbbiakban!
Köszönöm! Írás terén most némi szünetet tartok. A távolabbi jövő majd kiderül. Én is minden jót kívánok!
Ha tesztautókról van szó, akkor én is hasonló sorrendet állítanék fel, mint Horváth András, mert az Aplinet, a Mustangot és társaikat élmény vezetni. Ha az lenne a kérdés, hogy magamnak hosszútávra melyiket választanám, akkor egyértelműen a BMW M340d kombi.