Már most is képes autópályafelhajtótól lehajtóig vezetni magát, de az új hardverrel a teljes önvezetés is lehetséges
Egyszerre lenyűgözÅ‘ és kicsit félelmetes is az, amit Elon Musk, a Tesla vezére most prezentált a márka és igazából a közlekedés jövÅ‘jével kapcsolatban. Úgy egy hónapja már, hogy szakÃtottak az Nvidiával és saját fejlesztésű processzorukra cserélték az eddig használtat a Model S és Model X szériákban. Pár napja pedig már a
Model 3-ak is a Tesla saját fejlesztésű, a korábbinál 21-szer gyorsabban dolgozó hardverével készülnek, és félreértés ne essék, a korábbi sem volt valami lassú múltszázadi eszköz. Ezzel a lépéssel a márka igazgatója szerint elérték azt a szintet a hardver esetében, ahonnan már nem szükséges tovább fejleszteni annak érdekében, hogy elérhessék az 5-ös szintű, vagyis teljes, beavatkozás és emberi jelenlét nélküli önvezető képességet.
21-szer gyorsabb a Tesla saját fejlesztése, mint a korábban használt hardver, mostantól ez kerül minden legyártott autójukba
InnentÅ‘l minden a szoftveren fog múlni, de legfÅ‘képpen természetesen a szabályozásokon. A szoftveres frissÃtés pedig egyszerű, minden Tesla tulajdonos otthon, saját internethálózatán el tudja végezni, tehát aki most vásárol új Teslát friss gyártásból, annak Elon Musk már garantálja, hogy egyszer hardveres beavatkozás nélkül valódi önvezetÅ‘ autója lesz. A jogi részletek még kidolgozás alatt állnak, ám a legfontosabb kérdésre, hogy ki lesz a felelÅ‘s balesetkor, Elon Musk annyit válaszolt, hogy a Tesla. Ezek a lépések jelzik igazán, mennyire biztosak a fejlesztéseikben, melyekkel kapcsolatban azt is elárulta, hogy a jövÅ‘ a kamera alapú rendszereké lesz. A Model 3-mal kapcsolatban továbbá elég nagy változás, hogy az Autopilot mostantól alapáron jár hozzá és 5000 dollár felárért kérhetÅ‘ a Full Self-Driving, ami még nem a tényleges önvezetés, de egy a navigáción elindÃtott célravezetés mellett az autópályás szakaszokat a felhajtótól a lehajtóig képes önmagától végigcsinálni sávváltásokkal és elÅ‘zésekkel együtt. Elon Musk szerint a jelenleg folyó fejlesztéseik alapján már 2020-ban elérhetik az 5-ös szintet, de '21-re már mindenképp.