Nem jött be a villany, a Toyota új belsőégésű motorokat fejleszt

A Toyota vezetősége szerint a belsőégésű motoroknak továbbra is helye van a jövőben

Eladási rekordot döntött a Toyota 2023-ban, ám mindezt annyira minimális villanyautó-eladással, hogy azt észre sem lehet venni a többi számhoz képest. Éppen ezért méginkább mellékvágányra helyezik az elektromos jövőt: jönnek az új belsőégésű motorok.

A Toyota 11 233 039 járművet adott el 2023-ban, amelyből mindösszesen 104 018 volt elektromos. Mindez nem egész egy százaléka a Toyota, Lexus és egyéb, a cégcsoporthoz tartozó márkák összes eladásnak, egészen pontosan 0,926 százaléka. Ennek fényében döntöttek úgy a Toyotánál, hogy a belsőégésű motorokra igenis szükség van még az előre látható jövőben.

Akio Toyoda 200 vállalati menedzser és vezető jelenlétében jelentette be, hogy komoly motorfejlesztő projektbe kezdenek.

Mindezzel összhangban a 2024-es Tokiói Autószalonon - a saját szavaival élve - "kihasználta a lehetőséget, hogy elmondja mindenkinek: a Toyota továbbra is csinál majd belsőégésű motorokat". A sajtó kérdéseire válaszolva Toyoda elárulta, hogy szerinte soha nem fogják átlépni a 30 százalékot a tisztán elektromos modellek eladásai, a maradék 70% pedig benzines, hibrid és hidrogén üzemanyagcellás járművekből tevődik majd össze. A hidrogénüzemű belsőégésű motorokat érintette a beszéde és a válaszai során, a dízelekről egy szót sem ejtett. Az újságíróknak válaszolva nem csak a karbonsemlegesség szempontjából közelítette meg a kérdést: kiemelte, hogy rengeteg munkahelyet kockáztatna az 5,5 millió embert foglalkoztató japán autóiparban egy hirtelen átállás, rengeteg, évtizedes tapasztalattal rendelkező szakember válna munkanélkülivé.

Eljutottunk tehát idáig, 2024-ben meglepetésként éri a tömegeket és magyarázatra szorul a gyártók részéről, ha új belsőégésű motorokat fejlesztenek.

Ez valahol érthető, ha figyelembe vesszük, hogy hány gyártó kezdte meg az elektromos átállást az utóbbi években. Hogy csak néhány, véletlenszerűen összeválogatott márkát említsek, a Volkswagen, a Peugeot, az Opel, a Volvo, az Audi, a Mini, a Jaguar, a Lotus, az Aston Martin, a Bentley és a Genesis is bejelentette, hogy legkésőbb 10 éven belül teljesen megszüntetik a belsőégésű motoros modellek forgalmazását. Ezzel szállt most szembe a Toyota, akik mindig is máshogy látták, most pedig már biztosak is benne: a villanyautók nem jelentenek kizárólagos megoldást a karbonsemlegességre a japán cégcsoport szerint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?