Omoda 5-ös 4,2 millió forintnyi összegért? Bizony létezik!

Komoly kompromisszumokat kell kötni, de lehet az itthoni ár nagyjából feléért Omoda 5-öst venni

Bár itthon mindössze kétféle hajtáslánccal kapható az Omoda 5-ös, a világ más pontjain teljesen már erőforrással is elérhető SUV.

Bár az Omoda mindössze szűk 2 éve nyitotta meg az első kereskedését Európában, eddig kétféle teljesítménnyel is kínálták az 5-öst. Az első kivitel - amely nálunk sosem volt kapható - még 195 lóerőt tudott, a hozzánk érkező viszont az emissziós normák miatt már csak 145-öt. Ugyanakkor az erőforrás végig ugyanaz maradt: egy 1,6 literes, négyhengeres TGDI hétfokozatú DCT váltóval. Emellett természetesen tisztán elektromos hajtáslánccal is kapható az 5-ös, viszont azt maga a márka is markánsan elkülöníti a belső égésű motoros kiviteltől. Európán kívül - például Chilében - elérhető 1,5 literes, ugyancsak négyhengeres erőforrással az Omoda 5-ös, viszont ennek teljesítménye 6150-es fordulatszámon 113 lóerő 138 newtonméteres forgatónyomatékkal, amit kerek 4000-es fordulaton képes leadni. További fontos differencia, hogy a DCT váltó helyett ez esetben CVT-t építenek a SUV-ba, illetve üzemmódot sem lehet választani, míg az itthon is elérhető 5 rendelkezik Eco, Normal és Sport módokkal. A fent említett kompromisszumok miatt Chilében az Omoda 5 alapfelszereltséggel mindösszesen 4,2 millió forintnak megfelelő pesóba kerül. Jelenleg ezt a kivitelt Európában nem forgalmazzák, így értelemszerűen hazánkban sem kapható a 113 lovas Omoda.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?