Tényleg drága a kötelező biztosítás egy villanyautóra? Íme a válasz!

Egy biztosításokkal foglalkozó portál elárulta, átlagosan mennyiért lehet itthon elektromos autóra kötelezőt kötni

Évről évre egyre több villanyautó fut Magyarország útjain, de vajon mennyibe kerül rájuk a kötelező biztosítás és a casco?

Fokozatosan emelkedik a villanyautók száma Magyarországon. Az idei első 5 hónap végén közel 77 ezerre rúgott a tisztán elektromos személygépjárművek száma a hivatalos adatok szerint, szemben az egy évvel korábbi 53 ezerrel. Vagyis egy év alatt 43 százalékos növekedés következett be. Az emelkedő tendencia a Netrisknél is látható, hiszen a múlt évben 3200, az idén viszont már több mint 5 ezer elektromos autóra kötöttek kötelező felelősségbiztosítást a tulajdonosok, üzembentartók január elejétől május végéig.

„A szerződések számának 59 százalékos emelkedésével párhuzamosan az átlagdíj lényegében nem változott. Az idei év első öt hónapjában a magánszemélyek által megkötött kötelező felelősségbiztosítások esetében az átlagdíj 52 ezer forint volt, és éves szinten is stagnált. A Netrisk adatai szerint egyébként a legtöbb kötelezőt Teslákra kötötték, a második helyen áll a Nissan, majd a BMW következik. A top 10-es listán helyet kapott még a BYD, a Hyundai, a Volkswagen, a Renault, a Kia, a Dacia és az Opel” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

Hozzátette, ahogyan a hagyományos meghajtású, belső égésű motorral ellátott autóknál, az elektromosoknál is alacsony a casco aránya. A Netrisk adatai szerint az idei év első öt hónapjában megkötött több mint 500 villanyautó cascoszerződése 30 százalékos növekedést jelent éves szinten. Azonban ez elmarad a kötelező biztosításoknál és a villanyautók darabszámánál látható növekedéshez képest. A kizárólag magánszemélyek által kötött cascoszerződéseknél pedig az átlagdíj is mindössze 1,5 százalékkal 230 ezer forintra nőtt. Bár a tisztán elektromos autókban a hagyományosokhoz képest kevesebb az alkatrész, így elméletileg a meghibásodás esélye is kisebb. Ugyanakkor sokan azért nem váltanak elektromos autóra, mert ha a nagyfeszültségű rendszerrel, ezen belül az akkumulátorcsomaggal baj van, akkor az komoly kiadást jelenthet az autós számára, amennyiben már lejárt a garancia. Van olyan konstrukció is a piacon, amely ilyen esetben is biztonságot nyújt, olyan elektromos járművek számára készült, amelyeken lejárt a gyártói garancia. A konstrukció fedezi a használt elektromos járművek előre nem látható mechanikai, elektromos vagy elektronikus meghibásodása esetén felmerülő javítási költségeket. A fedezett alkatrészek széles körű listája az elektromos jármű minden fontos alkatrészére kiterjed, beleértve a töltőt és az akkumulátort is.

Forrás: Netrisk

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?