Minden új HR-V a karosszéria színére fényezett hűtőmaszkot kap, kerekei alapáron 18 colosak
A tavaly érkezett teljesen
új Jazz után nem meglepetés, hogy az arra épülő HR-V-ből is érkezik a friss generáció, ezt persze már eddig is tudtuk, most viszont már ismert a hajtáslánc és sok-sok egyéb részlet is, valamint azt is tudjuk, hogy már valamikor a második félévben meg fog jelenni az európai piacon is.
Hasmagassága 1 centiméterrel nőtt
A forma a korábbiaknál önállóbb. Sem kívül, sem belül nem ismerhető fel a Jazz-rokonság, pedig ahogyan eddig, most is megvan az. Ennek megfelelően nem hiányzik a "mágikus", azaz könnyedén elfektethető és felállítható hátsó ülés, valamint a síkba dönthető első utasülés sem.
Akár egy szörfdeszka, vagy a két első ülés mögé két darab 26-os felnőttkerékpár is betehető hátra.
Az üzemanyagtartály továbbra is az első ülések alatt található, így hátul a kupés tetőív ellenére nagy a fejtér, a lábtér pedig a fotók és a gyári infók alapján egyenesen óriásinak ígérkezik, 3,5 centivel nagyobb a kifutó generációénál.
Hátul egy kategóriával nagyobb autókban megszokott teret kínál a kisautó alapú HR-V
Az új HR-V a korábbinál 1 centivel nagyobb hasmagasságú, ugyanennyivel feljebb kerültek az első ülések is, a tetőmagasság viszont 2 centivel csökkent, azaz hiába lettek jobbak a "terepképességek", az autó egészén ez nem látszik. A HR-V első ízben kap lejtmenetvezérlőt az európai piacokon, ez fix 3 km/órás tempóval engedi le a lejtőkön, ami földúton jól jöhet, hiszen az egyetlen hajtáslánc hibrid. Egészen pontosan a Jazzből ismert e:HEV rendszer. A HR-V továbbra is mindenképp elsőkerékhajtású, de az 1,5 literes, Atkinson ciklusú, 131 lóerős 253 Nm nyomatékú villanymotor alapvetően áramot termel csak egy villanymotor/generátor egységen keresztül, míg egy másik villanymotor hajt. Autópályás tempónál egy kuplung által a benzinmotor már közvetlenül hajt, fékezéskor pedig mindkét villanymotor áramot termel a csomagtérpadló alatt elhelyezett akkumulátor töltése érdekében.
A letisztult beltér nem csak ilyen komor, világosabb árnyalatokban is kérhető lesz
A teljesen új beltér a korábbiaknál finomabb anyagokat ígér, a műszerfalra a Jazzhez hasonlóan itt is jókora szövet vagy akár bőr betét kerülhet, az alapesetben fekete/sötétszürke enteriőrbe narancsszínű vagy akár világos árnyalatok is rendelhetők. A középkonzolon körkapcsolókkal irányítható a diffúz befújásra is képes légkondicionáló, a sofőr előtt pedig hiába látunk kerek órákat is, ott valójában egy 7 colos kijelző található, de érdemes néhány szót ejteni a középkonzoli, 9 colos érintőpanelről is. Utóbbi ugyanis a korábbinál 50%-kal jobb (!) reakcióidőt ad, valamint persze Apple CarPlay és Android Auto csatlakozási lehetőséget is.
A Magic Seat rendszerrel természetesen sík padlós a bővített csomagtér
Az új, a Honda "ember a gép előtt" filozófiájával tervezett HR-V letisztult vonalait valamikor a második félévben láthatjuk majd személyesen, akár a hazai szalonokban is, ugyanis akkor lép piacra. Mivel csakis hibrid hajtáslánccal érkezik, a már nem is kapható elődmodellnél biztosan drágább, ugyanakkor takarékosabb lesz.
Aztaa!
Új Opel Mokka, Mazda Mx30, most meg ez. És mind ugyanolyan! Lehet, hogy hárman fizettek meg egy designert?
Szeretném megismerni ezt az újdonságot :
” az 1,5 literes, Atkinson ciklusú, 131 lóerős 253 Nm nyomatékú villanymotor alapvetően áramot termel “….