Új infók a Honda HR-V érkező új generációjáról

Már idén piacra lép a korábbinál terepjárósabb, mindenképp hibrid Honda HR-V

A Jazz után kevéssé meglepő, hogy csakis hibrid, e:HEV hajtáslánccal érkezik a Honda HR-V új generációja. A korábbinál terepjárósabbra vett forma viszont mindenképp újítás.

A tavaly érkezett teljesen új Jazz után nem meglepetés, hogy az arra épülő HR-V-ből is érkezik a friss generáció, ezt persze már eddig is tudtuk, most viszont már ismert a hajtáslánc és sok-sok egyéb részlet is, valamint azt is tudjuk, hogy már valamikor a második félévben meg fog jelenni az európai piacon is.
Hirdetés
A forma a korábbiaknál önállóbb. Sem kívül, sem belül nem ismerhető fel a Jazz-rokonság, pedig ahogyan eddig, most is megvan az. Ennek megfelelően nem hiányzik a "mágikus", azaz könnyedén elfektethető és felállítható hátsó ülés, valamint a síkba dönthető első utasülés sem.

Akár egy szörfdeszka, vagy a két első ülés mögé két darab 26-os felnőttkerékpár is betehető hátra.

Az üzemanyagtartály továbbra is az első ülések alatt található, így hátul a kupés tetőív ellenére nagy a fejtér, a lábtér pedig a fotók és a gyári infók alapján egyenesen óriásinak ígérkezik, 3,5 centivel nagyobb a kifutó generációénál. Az új HR-V a korábbinál 1 centivel nagyobb hasmagasságú, ugyanennyivel feljebb kerültek az első ülések is, a tetőmagasság viszont 2 centivel csökkent, azaz hiába lettek jobbak a "terepképességek", az autó egészén ez nem látszik. A HR-V első ízben kap lejtmenetvezérlőt az európai piacokon, ez fix 3 km/órás tempóval engedi le a lejtőkön, ami földúton jól jöhet, hiszen az egyetlen hajtáslánc hibrid. Egészen pontosan a Jazzből ismert e:HEV rendszer. A HR-V továbbra is mindenképp elsőkerékhajtású, de az 1,5 literes, Atkinson ciklusú, 131 lóerős 253 Nm nyomatékú villanymotor alapvetően áramot termel csak egy villanymotor/generátor egységen keresztül, míg egy másik villanymotor hajt. Autópályás tempónál egy kuplung által a benzinmotor már közvetlenül hajt, fékezéskor pedig mindkét villanymotor áramot termel a csomagtérpadló alatt elhelyezett akkumulátor töltése érdekében. A teljesen új beltér a korábbiaknál finomabb anyagokat ígér, a műszerfalra a Jazzhez hasonlóan itt is jókora szövet vagy akár bőr betét kerülhet, az alapesetben fekete/sötétszürke enteriőrbe narancsszínű vagy akár világos árnyalatok is rendelhetők. A középkonzolon körkapcsolókkal irányítható a diffúz befújásra is képes légkondicionáló, a sofőr előtt pedig hiába látunk kerek órákat is, ott valójában egy 7 colos kijelző található, de érdemes néhány szót ejteni a középkonzoli, 9 colos érintőpanelről is. Utóbbi ugyanis a korábbinál 50%-kal jobb (!) reakcióidőt ad, valamint persze Apple CarPlay és Android Auto csatlakozási lehetőséget is.
Hirdetés
Az új, a Honda "ember a gép előtt" filozófiájával tervezett HR-V letisztult vonalait valamikor a második félévben láthatjuk majd személyesen, akár a hazai szalonokban is, ugyanis akkor lép piacra. Mivel csakis hibrid hajtáslánccal érkezik, a már nem is kapható elődmodellnél biztosan drágább, ugyanakkor takarékosabb lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?