BMW 5-ÖS SOROZAT

(1997 - 2003)

Pozitív


Mintaszerű motorok, sportos, mégis kényelmes és jól használható.

Negatív


Hátul nem valami tágas a karosszéria. Vásárláskor és a szervizben is meg kell fizetni a prémium-felárat. Nagy futásteljesítmény a dízeleknél. Kényes felfüggesztés.

Méret, kényelem, kidolgozás

Ergonómia, dizájn, minőség, minden rendben! Elöl tágas, de hátul nagyra nőtt utasoknak passzentos. Jól kitalált, praktikus részletmegoldások. Nem túl nagy csomagtér, a kombi jól használható, de raktere kisebb a német vetélytársakénál.

Különleges felszereltség

Kezdetben hiányos (feláras klíma), később jobban felszerelt alapkivitel. Kapósak a gazdagabban felszerelt, bőrkárpitos példányok.

Ajánlott motor

Mintaszerű hathengeresek, csak az 520-ból (2,0 és 2,2 liter egyaránt) hiányzik alacsony fordulaton egy kis kakaó. Viszik a pénzt, cserébe nem igazán nyújtanak sok pluszt a V8-asok. Kellemes dízelek.

Fenntartási költség

Tartós és megbízható, de a nagyobb javítások komplikáltak, idővel egyre nagyobb összegek kerülnek a karbantartási számlákra. Drágák az alkatrészek.

Biztonság

Korabeli vetélytársaihoz hasonlóan csak négycsillagos EuroNCAP eredmény (1998).

Típustörténet

Forgalmazni kezdik a negyedik generációt.

Megérkezik az 525tds, 535i és 540i

Bemutatkozik a kombi karosszéria

Megérkezik az M5-ös (4,4 V8, 400 LE)

Modellfrissítés, új motorok

Modellváltás