BMW X5

BMW X5

(1999 - 2006)

Pozitív


Kiváló menettulajdonságok, élvezetesen vezethető, erős motorok, minőségi utastér, stabil értéktartás, igazi BMW viselkedés szabadidő-autós köntösben.

Negatív


Közepes méretű csomagtér, első években nem mindig tökéletes minőség és kidolgozás, megvenni és fenntartani is drága, iszákos benzinesek (főleg a V8).

Méret, kényelem, kidolgozás

Kiváló ergonómia, megfelelő helykínálat, általában gazdag felszereltség, tartós anyagok, kényelmes jól beállítható ülések és kormány, elsőrangú utazóautó. Csupán átlagos méretű csomagtér, a két részben nyíló hátsó ajtó miatt nehezen pakolható. Még kezelhető méret (4,6 m hosszú), vontatáshoz elsőrangú, de terepre már alkalmatlan.

Különleges felszereltség

Jellemző a gazdag felszereltség, nem nagyon találni fapadosat, kézi váltósat is alig. Kezdettől széria a hat légzsák és elektronikus menetstabilizáló (BMW-nél DSC), 2003-tól a fejlégzsák is alapáras.

Ajánlott motor

A dízel bármelyik változatával pompásan megy és elfogadhatóan fogyaszt. A finom sorhatos benzines is hasonlót lép, de átlag 4 literrel többet kér, a kifinomult V8-as benzinesek pedig bődületesen tolnak de fogyasztanak is.

Fenntartási költség

Szervizelése, fenntartása, javíttatása és a V8-asok tankolása kifejezetten drága mulatság, az alkatrészárai magasak, szerkezetei elég bonyolultak.

Biztonság

Példaértékű. 2003-ban ötcsillagosra vizsgázott az Euro NCAP töréstesztjén, az újabb példányokban már nyolc légzsák van, a menetstabilizáló elektronikák, az erős fék és az összkerékhajtás nagy biztonsági tartalékot jelentenek.

Típustörténet

Bemutatkozás 3.0i (231 LE) és 4.4i (286 LE) motorokkal

Megérkezik a 3.0d (184 LE)

Modellfrissítés, 4.4i (320 LE), 3.0d (218 LE)

Megérkezik a csúcsváltozat, a 4.8i (355-360 LE)

Modellváltás