Genfből jelentjük: Wiesmann Spyder
Genf 2011: Wiesmann Spyder
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minimalista maximalizmus - ezzel a két szóval jellemezhető a legtömörebben a vezetési élmény hajkurászására szolgáló Wiesmann Spyder.
A Wiesmann sikerében sok tényező közrejátszik, de ezek közül rögtön kettő is kiemelkedik: egyrészt a kis manufaktúra BMW alkatrészekből építkezik, és ez bizony remek ajánlólevél, másrészt a modellek egyéni formavilága, kidolgozása álomautó szerepkörbe helyezi a márkát. Ehhez képest a tanulmánynak szánt Spyder kissé meghökkentő, mert se ajtaja, se ablaka, de mivel eleve a vezetés, a száguldás élvezetére született, így nem csak ajánlott, hanem stílusos viselet hozzá a bukósisak. Igazi fricska lenne, ha a kék burkolat alatt dízelmotor ketyegne, de erről szó sincs, mert az aktuális BMW M3 négyliteres, V8-as hajtóműve repíti a kocsit, szám szerint 420 lóerővel. Ehhez mérten a Wiesmann Spyder tényleg igazi aszfaltszaggató: 0-100-ra négy másodperc alatt ugrik, és teletalpas gázzal 290 km/óráig képes gyorsítani. Az üzemtulajdonos Wiesmann-fivérek szerint nincs tervbe véve a szériagyártás, de ellenkező esetben akár 2012-ben utcára küldhető lenne a Spyder.